به گزارش رکنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران که به بررسی اسناد توسعه روستایی و ارائه گزارش طرح‌های هادی روستایی برگزار شد، اظهار داشت: بودجه استان تهران در ابعاد مختلف بیمارستانی و آموزشی کم است و گوش شنوایی در سازمان برنامه و بودجه کشور پیدا نکرده‌ایم تا نسبت به افزایش بودجه در سال 99 اقدام کند.

وی گفت: در بودجه سال 99 سرانه بودجه استان تهران و قم پایین‌ترین سرانه بودجه‌ای بوده است و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه استان تهران در این خصوص اقدامات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد.

وی بیان داشت: دستگاه‌های ملی مانند دانشگاه‌ها و دیگر موارد باید در بودجه محاسبه می‌شدند که این اقدام انجام نشده است و ما مشکلات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیرامون تهران داریم و نیاز است که مسائل و مشکلات تهران مورد یک بازنگری ملی قرار بگیرد و تصمیم‌گیری‌های کلان در این خصوص صورت بگیرد.

محسنی بندپی بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی استان اگر در مسائل تملک و دیگر موارد پیشنهاد‌اتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند تا در مجمع نمایندگان مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در جلسه امروز نیز طرح‌های هادی روستایی شهرقدس، ملارد و شهریار مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی یادآور شد: زلزله خبر نمی‌کند و کشور ما هم همه بحران‌های طبیعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرده است و در قانون هم مشخص شده است که نسبت به مقاوم‌سازی باید اقدام شود و در این خصوص بانک‌ها باید نسبت به پرداخت مبالغ مقاوم‌سازی اقدام کند.

در ادامه این جلسه محمد تقی‌زاده معاون فنی و عمرانی استاندار تهران گفت: حریم تهران مشخص شده است و در سال 84 بر اساس قانون تقسیمات کشوری محدوده و حریم شهر نمی‌تواند از مرز تقسیمات خود عبور کند.

وی گفت: در حال حاضر محدوده قانونی تهران 632 کیلومتر است و حریم آن 6000 کیلومتر است و بخش عمده‌ای از تهران در حریم قرار دارد.

استاندار تهران گفت: ما به شهرداری تهران اعلام کرده‌ایم که آن شهرهایی که دارای محدوده و حریم هستند و با حریم تهران تلاقی می‌شود، شهرها مقررات مربوطه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند و شهرداری حق مداخله و صدور مجوز در این محدوده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟