خدمات رایگان درمانی برای کودکان دروازه غار

به گزارش رکنا، سید محمد معین میرابراهیمی افزود: معاینه، ترمیم دندان‌های پوسیده، درمان ریشه، کشیدن و جرمگیری دندان کودکان کار در این طرح انجام و کودکانی که به درمان های پروتز و ارتودنسی نیاز داشتند به مراکز سطح بالاتر دانشگاه ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه این کودکان آموزش های لازم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها را دریافت کردند، تصریح کرد: در این طرح کودکان ۶ تا ۱۵ سال توسط جمعی از اساتید، اعضای هیات علمی و رزیدنت ها، در دو مرحله معاینه و درمان شدند.

مسوول بسیج دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: قرار است این کودکان در آینده نیز به طور رایگان با تعرفه‌های ناچیز خدمات درمانی دریافت کنند.

گزارشهای کشوری نشان می‌دهد ۲۰۰ میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانی‌ها وجود دارد، این آمار درحالیست که شیوع بیماری‌های دهان و دندان از بیماری‌هایی همچون آسم و میگرن بسیار بیشتر است.

بررسی‌ها در کشور بیانگر این است که شاخص پوسیدگی دندان در سنین ۳۵ تا ۴۴سال عدد ۱۳ است به طوری که این افراد سه دندان پر شده، ۶ دندان کشیده شده و چهار دندان پوسیده دارند. این وضعیت در سنین پنج تا ۶ سال عدد پنج را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص پوسیدگی دندان در ۱۲ سال از ۱.۵ در سال ۷۷ به ۲.۰۹ در سال ۹۳ رسیده درحالیکه این شاخص در دنیا ۱.۸۶ بوده و در ایران ۲.۰۹ است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟