بررسی درخواست بازنشستگی 51 نفر از کارگران آذر‌آب

به گزارش رکنا، حمید قنبری ، با اشاره به وضعیت بازنشستگی کارگران آذر‌آب اظهار کرد: تفاهم‌نامه مشترک بین اداره کل تأمین اجتماعی استان و شرکت آذر‌آب به امضای مسوولان کمیسیون کارگری استان رسید.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در خصوص تقسط بدهی 4 درصد بود که قرار شد آذرآب بخشی از هزینه افرادی که شرایط بازنشستگی دارند را نقدی و بخشی را هم به صورت قسط‌‌بندی به تامین اجتماعی پرداخت کند.

معاون بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: هم‌اکنون برای 51 نفر از آنها فیش صادر شد که قسمت نقدی به حساب واریز شده و باتوجه به تفاهم‌نامه‌ کمیسیون کارگری تقسیط هم در حال انجام است.

قنبری بیان کرد: هر زمان که شرکت آذر‌آب حکم اتمام کار این افراد را به سازمان تامین اجتماعی استان ابلاغ کند آنها بازنشسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع کارگران معرفی شده به سازمان تاکنون درخواست‌ 51 نفر بررسی شده و تا آخر آبان‌ها آنها بازنشسته می‌شوند، مابقی هم به مرور در حال انجام است.

معاون بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد تسهیل استان برای برای گرفتن لیست کارگران و انجام امور بیمه‌ای آنها تقریباً از ۳۰-۴۰ ماه پیش قرار شد شرکت آ‌ذر‌آب حداقل ۷ درصد از تعهد ۳۰ درصدی خود در زمینه بیمه پرسنل و کارگران خود را به تأمین اجتماعی بپردازد که متأسفانه به تعهد کامل عمل نکرده و بدهی آنها به تأمین اجتماعی افزایش یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 517741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟