۱۰۲۱ دانش‌آموز با نیاز ویژه در کردستان شناسایی شد

به گزارش رکنا، خلیل رنجبر ظهر امروز در حاشیه بازدید از فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مدرسه ابتدایی و پیش‌دبستانی توحید سنندج اظهار داشت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از خدمات آموزشی، پرورشی،حمایتی و توانبخشی 85 مدرسه و مرکز با نیاز ویژه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی استان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان با نیازهای دوره پیش دبستانی و ابتدایی از 15 تیرماه، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای از 25 تیرماه و حرفه‌ای دوره دوم از 15 مردادماه آغاز و تا 31 شهریور ماه ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اعتماد خانواده‌ها را برای آموزش و پرورش مهم و اساسی ذکر کرد و افزود: تاکنون 1021 نفر دانش‌آموز دارای نیاز ویژه شامل 348 دختر و 673 پسر در دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه پیش حرفه‌ای در سطح استان شناسایی و ثبت‌نام شده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد فضایی آرام و پاسخگویی مستمر به مراجعین و داشتن سعه صدر از سوی مدیران مدارس، گفت: در ستادهای ثبت‌نام مدارس باید شرایطی مهیا گردد تا اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در چارچوب قوانین و مقررات مربوط و با اطمینان خاطر نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کرده و بستر و زمینه‌های لازم جهت ساماندهی و تسهیل ثبت‌نام صورت گیرد.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن خرسندی از عملکرد مدیران مدارس در نحوه اجرای شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی 99-98 عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، برنامه‌ریزی جهت کاهش نگرانی اولیا در امر ثبت‌نام، رفع مشکلات و نحوه اطلاع‌رسانی در این بازدیدها مورد پیگیری و ارزیابی قرار گرفت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیران مدارس با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و تبیین ضرورت‌ها و نیازها؛ برنامه‌های هدفمندی را به اولیا ارائه و از هر اقدامی که برای خانواده‌ها ایجاد استرس و اظطراب کند، پرهیز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 492295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟