زباله سوزی بیخ گوش تهران + عکس

به گزارش رکنا ، پسماند خشک و پسماند تر در کشورمان به یک چشم نگریسته می شود و به دلیل عدم تفکیک آنان از مبدا همه را با عنوان زباله دفن کرده و یا می سوزانند. زباله هایی که نه تنها دوباره در چرخه قرار نمی گیرند بلکه با آتش زدنشان سبب از بین رفتن محیط زیست و آلودگی هوا خواهیم شد. آلودگی که بیخ گوش تهران رخ می دهد و اقدامات کاهش آلودگی هوا را خنثی می کند. گرچه برخی از این سوزاندن ها ممکن است از سوی مدیران زیست محیطی صورت نگیرد اما هیچ اقدامی نیز برای مقابله با آن تا کنون انجام نشده است. در این رابطه سید روح الله حسینی؛ فعال محیط زیست با ارسال عکس و فیلم از سوزاندن زباله در اطراف تهران نسبت به این گونه اقدامات واکنش نشان داد.
سید روح الله حسینی در این رابطه به برنا گفت: دوشنبه صبح مورخ 27 خرداد ماه 98 در در حاشیه کمربندی خلیج فارس در شهرستان ورامین این زباله سوزی رخ داده است.
حسینی در توضیح این اتفاق گفت: غالبا در حواشی شهرهای ورامین و پیشوا و قرچک یعنی سه شهرستان که بدان ها دشت ورامین اطلاق میشود این اقدام ضد محیط زیستی همیشه در حال انجام است.
این فعال محیط زیست تاکید کرد: افرادی نا آگاه برای دفع پسماندهاشان آنها را کمی دورتر از ساختمان‌های مسکونی منتقل کرده و برای راحتی کارشان اقدام به آتش زدن این پسماندها می کنند.
حسینی با اشاره به ادامه این روند از سوی افراد سودجو عنوان کرد: در برخی موارد هم افرادی سودجو یا معتادان برای درآوردن فلز مس و آهن اقدام به آتش زدن سیم‌های برق و لاستیک های مستعمل می‌کنند که این کار باعث آزاد شدن مقدار زیادی دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد و سایر مواد خطرناک سمی دیگر خواهد شد که هر یک برای محیط زیست خطرناک بوده و لازم است متولیان امر در مورد این مشکل اقدامات لازم را به عمل بیاورند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

زباله سوزی در ورامین

کدخبر: 483891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟