تحریم فروش نفت ایران بازار جهانی را تحت فشار می‌گذارد

علی لاریجانی در چهاردهمین کنگره انجمن جغرافیایی ایران که امروز (شنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی، جنجالی که در کشور لیبی به راه افتاده به دلیل نفت و جغرافیای این کشور است؛ در ونزوئلا نیز شرایط مشابهی وجود دارد، این کشور از معدود مناطق نفت‌خیزی است که در اختیار آمریکایی‌ها نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسئله نفت و سرزمین برای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بسیار مهم است، افزود: در زمینه تحریم ایران فشار زیادی وارد می‌کنند و در این باره گاهی از موضوع هسته‌ای و حقوق بشر مسائلی مطرح می‌شود، اما مسئله اصلی آنها در تحریم ایران نفت است، پیش از حمله علیه عراق در زمینه وضع نفت این کشور تحقیقات و برنامه‌ریزی داشتند، اما نتوانستند به همه اهداف خود برسند.

لاریجانی با اشاره به اینکه هم اکنون در زمینه جلوگیری از فروش نفت ایران نیز مجبور به اجرای عملیات روانی هستند و به‌خوبی می‌دانند تحریم فروش نفت ایران به صحنه جهانی نفت فشار وارد می‌کند، تصریح کرد: اطلاع داریم عربستان و امارات ظرفیت فروش نفت بیشتر را ندارند. اگر این ظرفیت را داشتند فروش خود را افزایش می‌دادند. آمریکایی‌ها در این عملیات روانی نیز موفق نخواهند شد و بازار جهانی با کاهش عرضه نفت روبه‌رو می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟