به گزارش رکنا، شهرام شاهین زاده، مدیرعامل قطار شهری اهواز درخصوص اعتراض کارگران مترو به پرداخت نشدن مطالبات گفت: برخی کارگران خواستار پرداخت حقوق و تصفیه حساب سال ۹۶ ظرف مدت زمان کمی هستند، درحالی که اسناد خزانه ابتدا باید در فرابورس معامله شوند و تبدیل آن‌ها به منابع مالی دست کم بیست روز زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه حق اعتراض برای کارگران محفوظ است و به عنوان مدیرعامل قطار شهری از آن‌ها حمایت می‌کنم اظهار داشت: شرکت کیسون به عنوان پیمانکار اصلی این پروژه به هر دلیل پاسخگوی مطالبات کارگران نیست و از همین رو کارگران به سمت کارفرما می‌آیند که این نیز امری طبیعی است.

شاهین زاده تصریح کرد: طی ۲۰ روز گذشته معادل ۴ ماه و نیم حقوق کارگران پرداخت شده است و تلاش می‌کنیم تا پیش از پایان سال حدود ۵ ماه دیگر حقوق پرداخت شود.

مدیرعامل قطار شهری اهواز افزود: من به عنوان مدیرعامل قطار شهری مسئولیت پذیرفته ام و طبق نظر شورای تامین، وظیفه نظارت بر پرداخت حقوق کارگران را بر عهده دارم.

این مقام مسئول با بیان اینکه از هر مسیری که پرداخت حقوق کارکنان را تسهیل کند استقبال می‌کنیم اذعان داشت: بخش‌های حقوقی و اداری سازمان قطار شهری نیز در این مسیر از کارگران حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: چندی پیش در گفتگو با کارگران تعهد دادم که حقوق ۲ ماه آن‌ها را تا پایان بهمن ماه پرداخت کنم، اما با تلاش‌های صورت گرفته این ۲ حقوق در همان اوایل بهمن ماه پرداخت شد، کارگران با اعتراضات خود خواسته‌ها را به گوش ما رسانده اند و ما نیز درحال حل مشکل هستیم، اما ادامه این تجمعات ممکن است سبب کاهش تمرکز ما شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 456434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟