چه جایگزینی را برای تغییر در طرح زوج و فرد پیشنهاد می‌کنید؟

به گزارش رکنا، گزینه‌های نهایی روی میز شورای ترافیک تهران برای جایگزینی طرح زوج یا فرد مشخص شد و طبق تصمیم شورای ترافیک، مقرر شد میزان پذیرش اجتماعی دو طرح نهایی بررسی و در هفته جاری تعیین تکلیف شود.

براساس یکی از گزینه‌ها، محدودیت تردد خودروها برحسب پلاک‌های زوج یا فرد برداشته می‌شود و به جای آن، هر خودرو ۵۰ روز در سال می‌تواند به صورت رایگان وارد محدوده زوج و فرد سابق شود و برای بیش از آن باید عوارض بپردازد.

گزینه دیگر پیشنهادی بدین ترتیب است که سیاست تردد نوبتی در محدوده دوم ادامه می‌یابد، با این تفاوت که خودروها بر حسب پلاک سمت راست خودرو به سه دسته تقسیم می‌شوند و هر دسته دو روز در هفته مجاز به ورود به محدوده دوم خواهند بود.

در این روش، خودروهای با رقم سمت راست پلاک ۱ تا ۳ در روزهای شنبه و سه‌شنبه، پلاک‌های ۴ تا ۶ در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و پلاک‌های ۷ تا ۹ در روزهای دوشنبه و پنجشنبه مجاز به ورود به محدوده دوم هستند و در بقیه روزها اگر کسی نیاز به ورود به محدوده داشت، باید مجوز طرح ترافیک بخرد.

براین اساس به نظر شما کدام طرح می‌تواند برای جایگزینی طرح زوج و فرد مفیدتر باشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 455001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟