فعالیت‌های توسعه پژوهشی همیشه باید مورد توجه باشد

به گزارش رکنا، کریم تفضلی منطقه قزوین، با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین، در خدمت تولید ملی» فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، اظهار کرد: نباید تصور کرد که تمام مشکلات مربوط به پژوهش در طول این هفته تمام خواهد شد بلکه باید موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه پژوهش همواره موردتوجه قرار بگیرد.

وی افزود: آنچه در طول سال نباید فراموش شود فعالیت‌های توسعه پژوهشی در عرصه‌های مختلف است که نمادی از آن فعالیت‌ها در هفته پژوهش به نمایش گذاشته می‌شود.

تفضلی با بیان اینکه کمیته علمی همه‌ساله و براساس شورای سیاست‌گذاری و رویه‌های موجود در خصوص پژوهشگران برنامه‌ریزی می‌کند، یادآور شد: تلاش شد در بازده زمانی مهر ۹۶ تا مهر ۹۷ آثار مختلف از مجموع فعالیت‌های مختلف انجام‌شده در حوزه پژوهش مورد بررسی قرار گرفت که این آثار براساس سهمیه‌ای بود که در ۹ رده به دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها داده شده بود.

وی اسامی این دستگاه‌ها را چنین دانست: دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی، حوزه علمیه، آموزش‌وپرورش، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی از جمله این مراکز به شمار می‌روند.

نماینده کمیته علمی هفته پژوهش و فناوری با اعلام اینکه فعالیت 60 پژوهشگر استان مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: طبق بررسی‌ها و ارزیابی‌های انجام‌شده 22 پژوهشگر برتر استان با هویت حقیقی در هفته پژوهش و مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان که روز 28 آذرماه انجام می‌شود مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش‌ها در ابعاد حقوقی نیز 5 طرح فنآورانه از مجموع 23 طرح ارسالی از سوی پارک علم و فن‌آوری انتخاب شد، همچنین اداره «امور اقتصاد و دارایی» نیز به‌عنوان دستگاه اجرایی برتر در این حوزه معرفی خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کارگروه پژوهش و فن‌آوری استان قزوین گفت: همچنین واحدهای آرندی شامل شرکت «فرآیند شیمی حکیم» و شرکت «نفیس نخ» و شرکت «سرام آرا» از سوی سازمان صنایع و معادن در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر به‌عنوان شرکت‌های منتخب انتخاب شده‌اند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟