8 هزار پتوی امدادی روزانه در هلال احمر تولید می شود

به گزارش رکنا، ظاهر رستمی روز چهارشنبه افزود: این پتوهای امدادی برای توزیع در شرایط اضطراری انواع حوادث Accidents که شرایطی غیر قابل انتظار، ناگهانی و خسارت بار هستند به منظور تداوم حیات افراد آسیب دیده با تامین تسهیلات و امکانات زیستی تولید شده است.

وی ادامه داد: در تولید این «پتوهای امدادی نمدی»، سبک بودن، قیمت پایین، کیفیت بالا همانند یک عایق حرارتی طبق استانداردهای بین المللی سازمان های امدادرسان در حوادث غیر مترقبه رعایت شده است.

مدیر عامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران با بیان اینکه ظرفیت تولید 300 تا 400 هزار تخته از این پتوهای امدادی در این شرکت وجود دارد، توضیح داد: این پتوهای امدادی در ابعاد 2.2 در طول و 1.6 متر عرض به دست نیروهای داخلی و بومی تولید می شوند که مناسب خواب برای یک فرد آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

وی گفت: این پتوهای امدادی که 2.5 کیلوگرم وزن دارند، کالای مناسبی برای جا به جایی و توزیع در میان زلزله زدگان، سیل زدگان و اسکان اضطراری و موقت آسیب دیدگان انواع حوادث طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت به شمار می روند.

رستمی همچنین از تولید پتوی امدادی «مینک» در این شرکت خبر داد و گفت: «پتو مینک» به پتویی گفته می شود که پس از تولید «پتوی نمدی» تحت عملیات دستگاه دیگری به نام مینک قرار می گیرد و عملیات مینک پرزهای سطح پتو نمدی را برافراشته و خز مانند کرده و طی عملیات حرارتی، لطافت، براقیت و جلای خاصی به آن می دهد که می توان در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل به عنوان وسایل گرمایشی برای یک خانوار آسیب دیده از آن استفاده کرد.

وی از دیگر ویژگی های «پتوی مینک» را قابل استفاده بودن در سرمای زیاد به عنوان یک عایق حرارتی بالا برای استفاده نجات یافتگان در سلسله عملیات امداد و نجات جاده ای، کوهستان و سیلاب در فصل های پاییز و زمستان از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر عنوان کرد و افزود: در طراحی و تولید این پتو مواردی همچون سبکی، ارزانی و گرمایش مناسب مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران در ادامه به تولید چادرهای بیمارستانی، آموزشی، انباری و مسافری اشاره کرد و افزود: در این شرکت بالغ بر چندین چادر طبق محیط های آب و هوایی استان‌های مختلف کشور و انواع مختلف چادرهای اسکان اضطراری و بادی و چادرهای جدید امدادی مناطق متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث تولید می‌‌شود.

رستمی با بیان اینکه مهمترین محصول تولیدی این شرکت چادر و پتوی امدادی مورد استفاده در حوادث و سوانح داخلی و خارجی است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 23 هزار و 585 دستگاه چادر امدادی تیپ 3 (ضد آب و مقاوم در برابر باد)، 300 دستگاه چادر امدادی تیپ 2 (عایق حرارتی، ضد آب و مقاوم در برابر باد)، 30 دستگاه چادر 240 متری امدادی چند منظوره دنیا (راب هال rubb halls) بزرگترین چادر امدادی دنیا، 100 دستگاه چادر (استراحتگاه ضد آب و طوفان) 24 متری، 650 دستگاه چادر نظامی (کندسوز و استتار جنگل) و 6 هزار و 200 دستگاه چادر مسافرتی کامپوزیتی (ضد آب و کم حجم) در شرکت صنایع نساجی هلال ایران تولید شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟