چرا گوگل امسال ساعت هوشمند پیکسل واچ را معرفی نکرد؟

ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل را به خاطر می‌آورید؟ گجت پوشیدنی که قرار بود سیستم عامل ویر او اس (اندروید ویر) را به طرفداران ساعت های هوشمند سامسونگ و اپل معرفی کند. این دیوایس جدید که با سخت افزاری بالارده همراه با نرم افزار مناسبی قرار بود عرضه شود، آیا بهترین تجربه ممکن را به کاربران ارائه می‌داد؟ همه چیز را در مورد آن فراموش کنید.

با وجود شایعات مختلفی که طی ماه‌های گذشته از منابع قابل اعتمادی مبنی بر اینکه گوگل قصد دارد یک ساعت هوشمند جدید را معرفی کند، اما این اتفاق رخ نداد. به نظر شما دلیل آن چیست؟ زیرا گوگل سیستم ویر او اس را هنوز برای استفاده در ساعت های هوشمند خود آماده نکرده است. ساعت های هوشمند در حال حاضر در جای خوبی نیستند. فروش آنها سال‌هاست که در جایگاه خوبی قرار ندارد و گوگل با بازطراحی اندروید ویر امیدوار است که بتواند صفحه جدیدی را در بازاری که در سلطه‌ی اپل و سامسونگ است به دست آورد. این بازاریابی جدید یک حرکت ضروری بود، چرا که هر ساعت هوشمند شخص ثالثی از آیفون های اپل نیز پشتیبانی می‌کند و گوگل می‌خواهد این ساعت‌ها را تنها در قلمروی خود نگه دارد. اما بازاریابی مجدد یک چیز است، بازسازی آن یک چیز دیگر.

یکی از مواردی که ساعت های هوشمند اندرویدی را عقب انداخته بود، فناوری درون آن‌ها است. تا زمانی که کوالکام تراشه‌ی اسنپدراگون ویر 2100 خود را در سال 2016 معرفی کند، ساعت های اندرویدی از تراشه اسنپدراگون 400 قدرت می‌گرفتند. آن تراشه خوب نبود و گرچه 2100 بسیاری از موارد را تغییر داد، اما همچنان به یک جایگزین نیاز داشت. خوشبختانه کوالکام در ماه سپتامبر تراشه اسنپدراگون 3100 را عرضه کرد که تراشه‌ای برای نسل بعد گجت های پوشیدنی بود.

اما حتی این تراشه جدید و سیستم عامل اصلاح شده نیز برای عرضه ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل کافی نبود. مایلز بار، مدیر مهندسان ویر او اس گوگل در مصاحبه‌ای با Tom’s Guide عنوان کرده بود که گوگل بر روی بهبود سیستم عامل و کار با شرکای تجاری خود برای عرضه محصولات جدید تا پیش از سال 2018 متمرکز است. این شرکا شامل برندهای با اعتباری نظیر فسیل و کاسیو هستند، اما به نظر می‌رسد گوگل نشان داده است که هنوز هم دارای شک و تردید است. گوگل با مشارکت دیگر برندها به این نتیجه رسیده که آیا برای تولید یک ساعت هوشمند پیکسل واچ آماده شده است یا خیر!

این لزوما بد نیست، زیرا گوگل اخیرا پیش از آن که سخت افزار خود را به بازار Store عرضه کند، تلاش‌های بسیاری را برای از بین بردن نقص‌های ویر او اس خود از جمله عمر باتری ضعیف انجام داده است. به هر حال گوگل به جاه طلبی‌ها و پشتیبانی از پیشروان صنعت مد و فناوری نیاز دارد تا بتواند آخرین نسخه‌ی Wear OS را عرضه کند. شاید ساعت های هوشمند اندرویدی با وجود نرم افزار تجدیدنظر شده و سخت افزار جدید کوالکام در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار نداشته باشند، اما امید برای این پلتفرم در آینده وجود دارد.

یکی از اهداف اصلی گوگل با ویر او اس این است که شماره نسخه‌ها را نادیده بگیریم. این شرکت امیدوار است که بتواند به جای عرضه سالانه، پلتفرم خود را به طور منظم بهبود ببخشد. این می‌تواند عملکرد سیستم عامل را در یک دوره کوتاه‌تر بهبود ببخشد.

منبع: گجت نیوز

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟