به گزارش رکنا، احمد صادقی در آیین افتتاح طرح آبرسانی در شرایط اضطرار منطقه ٨ که با حضور نجار رئیس بحران کشور، بختیاری مدیرعامل آبفا استان تهران و نوری شهردار این منطقه صبح امروز در پارک فدک برگزار شد، گفت: پروژه آبرسانی در شرایط اضطراری اقدام بسیار ارزشمندی است و نتیجه کار جهادی آبفای استان تهران و شهرداری تهران است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که در صورت وقوع زلزله مخرب در تهران، حوادث Accidents ثانویه و آتش سوزی های گسترده ای در سطح شهر تا ماه ها شبکه آبرسانی به تعلیق در خواهد آمد، تصریح کرد: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب استان تهران با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اقدام به اجرای طرح آبرسانی در شرایط اضطرار شهر تهران کرد و خوشبختانه امروز سومین ایستگاه توزیع آب شرب در شرایط اضطراری سازگار با زلزله واقع در ضلع جنوبی پارک فدک در محله نارمک به ظرفیت ١٠هزار لیتر افتتاح شد.

وی در ادامه تاکید کرد که کار تیمی و همبستگی عامل اجرایی شدن این طرح و نیز پیشبرد پروژه هاست.

صادقی با بیان این که شهرداری تهران طبق قانون Law وزارت کشور در زمان بحران ها موظف به خدمت رسانی به ١٥٠هزار نفر از آسیب دیدگان ناشی از حوادث است، خاطر نشان کرد: این در حالیست که در این طرح، تامین آب شرب حدود ١٠ میلیون نفر پوشش داده میشود.

این مقام مسئول با اعلام این که در شهر تهران اقدامات در سطح ملی انجام میشود، اذعان کرد: علی رغم این موضوع، متاسفانه حتی ریالی بودجه ملی تاکنون به مدیریت بحران شهر تهران تعلق نگرفته است و این در حالیست که جا دارد از محل بودجه ١٠ و ١٢ سازمان مدیریت بحران کشور برای شهر تهران اعتباری در نظر گرفته شود.

صادقی با اعلام این که جدا از مناطق، ١٢٣پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران برای نواحی تهران در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: این پایگاه ها طی سال های گذشته چند منظوره بوده اند که باید طبق مصوبه شورای شهر به کاربری اصلی خود بازگردانده شود چرا که این پایگاه ها حلقه اتصال مدیریت شهری و نواحی در زمان بحران به شمار می آیند.

به گزارش بحران نیوز در ادامه مراسم، بهمن نوری شهردار منطقه 8 با اعلام این که 11 درصد مساحت منطقه 8 بافت فرسوده است، افزود: با تلاش تمامی همکاران در شهرداری منطقه اولین رتبه نوسازی و بازسازی شهر تهران به این منطقه تعلق گرفته است

وی با بیان این که آموزش موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شویم، خاطر نشان کرد: به همت منطقه 8 تا کنون هزار و 300 نیروی داوطلب بحران ساماندهی شده و در حال آموزش هستند و هم چنین تا امروز 101 منطقه ایمن شناسایی و به شهروندان منطقه معرفی شده اند.

شهردار منطقه 8، همچنین با اشاره به پروژه طرح آبرسانی در شرایط اضطرار شهر تهران خاطر نشان کرد: جانمایی سومین مخزن اضطراری 100هزار لیتری در فضای اسکان اضطراری پارک فدک امروز افتتاح شد؛ محله نارمک و پارک فدک به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، نظیر قرار داشتن در مرکز سکونت گاهی محله و مرکز تجمع جمعیتی در محدوده شهرداری منطقه 9 بسیار حائز اهمیت است.

نوری در پایان یادآور شد: 21 هزار نفر تا سه شبانه روز در شعاع 1 کیلومتری می توانند از آب مخازن در شرایط اضطراری بهره مند شوند.

لازم به ذکر است صبح امروز سومین مخزن اضطراری ١٠٠متر مکعبی در فضای اسکان اضطراری پارک فدک واقع در منطقه ٨ با حضور جمعی از مدیران بحران کشوری و شهر تهران و اهالی رسانه افتتاح شد؛ در حاشیه این مراسم مانور طرح اضطراری آبرسانی در زمان بحران نیز با همکاری گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله، گروه های داوطلب هلال احمر و جمعی از کارگروه های تخصصی مدیریت بحران برگزار شد.

به گزارش بحران نیوز تا پایان سال جاری قرار است ٣٠ مخزن آبرسانی در شرایط اضطرار به بهره برداری برسد و این در حالیست که هزینه هر مخزن ١میلیارد تومان برآورد شده است. این مخازن مجهز به شیرهای خودکار قطع شونده است و در صورتی که در ورودی مخزن تغییرات ناگهانی سرعت و فشار اتفاق بیافتد شیرهای مربوطه به طور خودکار بسته و حجم ذخیره بدون تلف شدن و یا آلوده شدن اب در درون مخزن باقی مانده و یا همانند مخازن در کشورهای زلزله خیز نظیر ژاپن بلافاصله بعد از حس کردن زلزله توسط seinsmometer به مرکز اطلاع می دهد. مرکز کنترل در صورت تشخیص می تواند دستور قطع سریع شیرهای اضطرار مخازن را صادر کند. در شهر کوپه ژاپن 66 مخزن فولادی و چدنی با ظرفیت 50 تا 100 مترمکعب درنقاط مختلف شهر جهت آبرسانی اضطرار مورد استفاده قرار گرفته است. در تهران نیز حدود 374 مخزن در مناطق مختلف نیاز داریم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟