توافق سازمان خدمات اجتماعى و بهزیستى + عکس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، به نقل از سید نجم الدین محمدی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی ضمن خوشامدگویی به مدعوین جلسه گفت : هدف تشکیل این کمیسیون همکاری مشترک ما و سازمان بهزیستی است.

‎وی با اشاره به احساس مسئولیت همگانی در برابر آسیب های اجتماعی افزود : شهرداری وظیفه دارد زیرساخت ارائه کند و این کار را میکند اما صلاحیت چگونگی پیمودن مسیر ساماندهى و درمان معتادین و اداره ی این مراکز با همکارى نهادهای تخصصی مانند بهزیستی و سایر نهادهاى ذى ربط دیگر است.

photo_2018-09-12_16-05-16

‎محمدی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد این فرایند تعاملی می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی در پایتخت کمک شایانی کند.

فرید براتی رئیس توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: مسایل مختلف اجتماعی می توانند مبنای بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی باشند و رفع تمام آسیب های اجتماعی نمی تواند محدود به یک سازمان یا دستگاه دولتی باشد، به طوری که همواره باید با همکاری و هماهنگی های متعدد در میان دستگاه های مختلف در پی پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی گام برداشت و در حال حاضر با امکاناتی که بهزیستی دارد می تواند در تمام زمینه ها با شهرداری همکاری های لازم را داشته باشد.

photo_2018-09-12_16-05-23

وى با اشاره به اینکه دیگر نهادهاى تخصصى نیز نباید از زیر مسئولیت خود در حوزه کاهش آسیب هاى اجتماعى شانه خالى کنند گفت: وجود رویکرد علمى و تخصصى با استفاده از تجربیات جهانى و تحقیقات صورت گرفته توسط نهادهاى علمى و حاکمیتى کلید حل معضلات اجتماعى است لذا از سایر سازمان ها نیز میخواهیم که در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با در نظر گرفتن پروتکل ها و آئین نامه های مربوطه، ما را یارى نمایند.

‎محمد حقانی مشاور امور اجتماعی ولی الله شجاع پوریان ضمن تبریک به مدیرعامل جدید سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت : آسیب های اجتماعی که چهره ی انسانی دارد باید از شهر تهران رخت ببندد و این مهم نیازمند تلاش فرد فرد ما در کنار یکدیگر است.

photo_2018-09-12_16-05-26

جلوگیرى از ادامه یافتن این روند به همت همکارى نهادهاى متخصص چه در حوزه زیرساخت و امکانات و چه در حوزه درمان و توانمندسازى میتواند تاثیر بسزایى در کاهش آسیب هاى اجتماعى و تغییر چهره ى شهرمان داشته باشد.

‎کارگروه ایجاد شده متشکل از مدیران سازمان خدمات اجتماعی و سازمان بهزیستی، دیروز در سومین نشست خود بر آن شدند طبق مُر قانون Law شهرداری، و به تبع آن سازمان خدمات اجتماعی زیرساخت های خود را در اختیار سازمان بهزیستی قرارداده و ادامه ى ساماندهى و درمان معتادین را در کنار سازمان بهزیستى و ستاد مبارزه با مواد مخدر Drugs و نهادهاى ذى ربط دیگر پیگیرى نماید.

photo_2018-09-12_16-05-30

 

کدخبر: 416133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟