سرعت طوفان در سیستان به ۷۷ کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش رکنا، علی ملاشاهی در این باره اظهار داشت: در پی ادامه روند وزش بادهای 120 روزه در سیستان ساعت 7 صبح امروز سرعت طوفان در ایستگاه هواشناسی Meteorology فرودگاهی 77 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده که شعاع دید افقی را به 7000 متر کاهش داده است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی این شرایط جوی نامساعد توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه کودکان، بیماران و افراد سالمند از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و در ادامه وزش بادهای 120 روزه سیستان امروز و فردا در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد و گرد و خاک در صبح‌ها شدیدتر است و در نقاط مستعد طوفان، گرد و خاک و در برخی نقاط جاده‌های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می‌شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه در این مدت در نواحی مرکزی استان افزایش موقتی غبار داریم و باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ می‌دهد افزود: لازم است تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک به ویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای از جانب مسئولان به‌کار گرفته شود.

کدخبر: 403338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟