به گزارش رکنا، فاطمه مهاجرانی (رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان) در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت دانش‌آموزان المپیادی سال‌های گذشته گفت: برخی از دانش‌آموزانی که سال‌های گذشته در المپیاد‌ها مقام آورده‌اند، اکنون دانشجو هستند و برخی نیز در خارج از کشور درس خواندند و برگشتند.

او با اشاره به راه‌اندازی شرکت‌های کار آفرینانه توسط افرادی که پیش از این به عنوان دانش‌آموز در المپیادها مقام و مدال کسب کردند، گفت: اما در این میان دانش آموزان المپیادی هم بوده‌اند که مهاجرت کردند.

وی در پاسخ به این سوال آیا دولت از این دانش‌آموزان متناسب با تخصص‌شان بهره برده است؟ گفت: بله، بسیاری از هیات علمی‌های ما که امروزه در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، از میان دانش‌آموزان مقام آورده در المپیادها هستند، ضمن اینکه بسیاری از پزشکان کشور ما نیز تجربه کسب مدال و مقام در المپیادها را دارند. این تصویر که احساس می‌شود، هر کسی که در المپیاد مدال می‌آورد، از کشور فرار Escape می کند، اصلا تصویر درستی نیست.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان تصریح کرد:‌ بسیاری از دانش‌آموزان المپیادی ما اکنون از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پزشکان و کارآفرینان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان المپیادی آینده روشنی دارند و دولت هم در بحث تحصیل و اشتغال به آنها کمک خواهد کرد.

 

کدخبر: 400514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟