به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سرهنگ علی کریمی با اشاره به اینکه پلیس Police فتا به عنوان مرجع رسیدگی به جرائم فضای مجازی ایجاد شده است اظهار داشت: جرائم فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است به طوری که جرائم اینترنتی در استان کرمانشاه طی سال گذشته نسبت به سال 95، 72 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه جرائم اینترنتی در حوزه‌های مختلفی از جمله اقتصادی و اخلاقی رخ می‌دهد و بیشترین جرائم در حوزه اقتصادی است عنوان کرد: با وجود اینکه هشدارهای لازم داده شده اما باز هم بسیاری از مردم فریب می‌خوردند و سبب خساراتی به آن‌ها می‌شود.

کریمی با بیان اینکه بیشتر جرائم اینترنتی در شبکه‌های خارجی رخ می‌دهد گفت: جرائم اقتصادی شامل برداشت‌های اینترنتی، سرقت Stealing و کلاهبرداری مرتبط با رایانه و جرائم اخلاقی شامل تغییر، تحریف و انتشار، منتسب کردن اعمالی برخلاف حقیقت است.

وی با اشاره به اینکه کشفیات جرائم اینترنتی طی سال گذشته در استان کرمانشاه 92 درصد افزایش یافت افزود: قانون Law مجازات رایانه‌ای بیان می‌کند هرکس به طور غیرمجاز محتوای در حال انتقال ارتباطات غیرعمومی در سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری را شنود کند به حبس از 6 ماه تا دو سال یا جزای نقدی از 10 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

کریمی با بیان اینکه چنانچه فردی به صورت غیرقانونی شنود شخصی را انجام دهد جرم Crime محسوب می‌شود گفت: رسیدگی به جرائم شبکه‌های خارجی مشکل است زیرا سرور آن‌ها در خارج از کشور قرار دارد اما شبکه‌های داخلی امن هستند و هیچ مشکلی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شبکه‌های خارجی جرائم به راحتی انجام می‌شود افزود: در این شبکه‌ها به راحتی سوءاستفاده، سرقت اطلاعات و برداشت از حساب انجام می‌شود و بیشتر شبکه‌های خارجی ماهیت جاسوسی دارند و به دنبال شناسایی اشخاصی هستند که از آن‌ها اطلاعات کسب کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس فتا نسبت به امن بودن شبکه‌های پیام‌رسان داخلی اطمینان می‌دهد گفت: چنانچه از شبکه‌های داخلی برای ارتکاب جرم استفاده شود به سرعت شناسایی می‌شود بنابراین امکان وقوع جرم وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 375484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟