پیگیری ثبت جهانی شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمد ابراهیم فروزانی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در سال ۱۳۹۷ در کنار ثبت آثار ملموس، ثبت آثار غیرملموس استان در سطح ملی و بین المللی را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: ثبت جهانی شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی در سال جاری پیگیری می‌شود.

محمد ابراهیم فروزانی با بیان اینکه ثبت شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی اهمیت بسیار زیادی دارد افزود: شیراز می‌تواند یکی از شهر‌های کشور باشد که به عنوان شهر خلاق در حوزه‌های تخصصی ثبت می‌شود.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: این موضوع نیاز به همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز دارد و البته پیگیر این موضوع هستند و در این زمینه حساسیت دارند.

وی اظهار امیدواری کرد در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹، این موضوع به ثبت برسد که البته ثبت در سال ۲۰۱۹ به شدت وابسته به اقداماتی است که امسال انجام می‌دهیم لذا اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در این زمینه کلیدی خواهد بود.

فروزانی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه برنامه‌های مختلف فرهنگی در ارتباط با ادبیات غنی فارسی که بخش مهمی از تاریخ آن در شهر شیراز رقم خورده قدم موثری برداریم.

وی اظهار کرد: در استان فارس حدود ۳ هزار اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی وجود دارد و روند ثبت آثار را مطابق سال‌های گذشته ادامه خواهیم داد.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: سیاست ما توجه بیشتر به ثبت آثار غیرملموس است چرا که آنطور که باید به این آثار توجه نشده است.

فروزانی بیان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم پیگیری بیشتری در این زمینه داشته باشیم، در این زمینه شناسایی آثار صورت گرفته است، اما بازهم در حوزه شناسایی نیاز به کار گسترده تری داریم که در این زمینه نیازمند همکاری نهاد‌های مختلف به خصوص نهاد‌های پژوهشی و دانشگاه‌ها هستیم.

معاون استاندار فارس گفت: پرونده محور ساسانی فارس شامل آثار دوره ساسانیان در استان فارس است که این پرونده از شهرستان فیروزآباد با آثار کاخ اردشیر و قلعه دختر و نقوش برجسته شروع می‌شود و تا کاخ ساسانی سروستان و شهر تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان در شهرستان کازرون ادامه پیدا می‌کند.

فروزانی با بیان اینکه بحث ثبت جهانی محور ساسانی، مهمترین کاری است که در بحث ثبت آثار تاریخی در دستور کار داریم، اظهار امیدواری کرد: در سال ۱۳۹۷ این پرونده به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: بازدید‌ها و بخش عمده‌ای از کار‌های آن انجام شده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیگیر این موضوع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 374476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟