نجفی چطور شهردار تهران ماند !؟

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، جلسه امروز اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید بود که با موضوع بررسی استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران که پیش از تعطیلات نوروز تقدیم هیات رئیسه شورا شده بود، برگزار شد.

در این جلسه ۲۰ تن از اعضای شورای شهر حضور داشتند و تنها غایب جلسه حسن خلیل آبادی بود.

این جلسه با حضور گسترده عکاسان و خبرنگاران و معاونان شهرداری تهران برگزار شد.

نجفی درساعت ۹:۲۰ در صحن شورا حضور یافت و پس از سخنان محسن هاشمی، متن استعفای خود را قرائت و در سخنانی به تشریح چرایی آن پرداخت.

سپس محسن هاشمی اعلام کرد: از آنجایی که تعداد درخواست کنندگان برای بیان دلایل موافقت و مخالفت استعفا زیاد است اعضا به صورت قرعه کشی انتخاب می‌شوند که در ابتدا قرعه به نام خداکرمی افتاد و پس از آن موافقان و مخالفان استعفا صحبت کردند.

هاشمی در میانه جلسه برای دقایقی، جلسه را ترک کرد و ابراهیم امینی به عنوان نایب رئیس اداره جلسه را بر عهده گرفت و پس از دقایقی که برگشت به شوخی گفت: فکر می‌کنم به بیماری نجفی مبتلا شده و باید استعفا دهم .

در ادامه هاشمی خواستار آغاز رای گیری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش استعفا شد که نجفی بدون پاسخ به سوالات خبرنگاران از صحن خارج شد.

با دستور هاشمی برگه‌های رای گیری میان اعضا توزیع شد که برخی از اعضا بر رای گیری علنی تاکید داشتند که به گفته امینی رای گیری باید با برگه و پنهانی باشد، اما برخی از اعضا از جمله علیخانی، نظری و خداکرمی برگه‌های خود را به سمت رسانه‌ها گرفته تا رای خود نشان دهند.

در ادامه از مجموع ۲۰ رای اخذ شده، ۱۶ عضو به استعفا رای مخالف دادند تا بدین ترتیب نجفی همچنان به عنوان شهردار تهران به فعالیت خود ادامه دهد.

محمد علی نجفی در تاریخ پنجم شهریور ماه به عنوان شهردار تهران انتخاب شد، اما پس از شش ماه در ۲۲ اسفند ماه سال گذشته به علت آنچه بیماری و برخی فشارها عنوان شد، استعفای خود را تقدیم رییس شورای شهر کرد؛ استعفایی که امروز نمایندگان مردم تهران آن را نپذیرفتند تا بنا به گفته محسن هاشمی، شهردار با روحیه جدید به فعالیت خود ادامه دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 371426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟