پایبندی وزارت بهداشت به قانون استاندارد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مسائلی صبح امروز در حاشیه بیست و هفتمین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 30 هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای داریم که مدیریت در این حوزه باید فعال و اثربخش‌ باشد زیرا این تجهیزات با سلامت جامعه روبرو‌ هستند.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه جامع تمامی تجهیزات پزشکی دارای شناسنامه شده و برای استفاده بهتر و نظارت اثربخش‌ و همچنین ارتقای بهره‌وری تا پایان امسال دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید تجهیزات و محصولات خود را شناسنامه‌ای و وارد سامانه جامع کنند.

مسائلی با بیان اینکه با جمع‌آوری اطلاعات این خدمات بهبود پیدا می‌کند، افزود: نگهداری اسناد به همراه آموزش کارشناسان در دستور کار قرار گرفته و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور متعهد شدند تا تجهیزات و محصولات را شناسنامه‌ای و در سامانه جامع به ثبت برسانند.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به آموزش‌های تخصصی تکنیکال‌ کارها و اقدامات لازم را انجام بدهند و خوشبختانه باید بگویم که از ابتدای سال 95 برچسب‌ اصالت برای گروه‌های مواد دندانپزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی‌، ملزومات مصرفی حوزه زنان و بارداری و همچنین تجهیزات خانگی زده شود و همچنین از ابتدای سال 97 باید تمام تجهیزاتی‌ که حتی در مراکز درمانی عرضه و به فروش می‌رسند باید دارای برچسب اصالت باشند.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه واردکنندگان‌ تجهیزات پزشکی باید برچسب اصالت را روی کالاهای‌ خود بزنند و این کار بسیار ساده و به دور از پیچیدگی‌ است، افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ بهبود و تقویت قانون Law استاندارد را به تصویب رسانده است و ما به مفاد این قانون کاملاً پایبند هستیم‌ که در این قانون نحوه ورود سازمان استاندارد به تجهیزات پزشکی در صورت تصویب هیأت وزیران مشخص و نحوه تعامل و همکاری‌ها در آن تعریف‌ می‌شود و همچنین در حوزه مواد خوردنی قانون تجهیزات مانند سابق اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت تمام تلاش خود را می‌کند تا این قانون باعث دو گانگی‌ با سازمان استاندارد نشود و این کار می‌تواند باعث ارتقای کیفیت و نظارت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟