همه دستگاه‌های واحد اضطرار باید تعمیر تجهیزات پزشکی را آموزش ببینند

افشین علیخانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که امدادگران در دوره آموزش تخصصی تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی، رفع اختلالات ناگهانی دستگاه، حین امدادرسانی را می‌آموزند، اظهار کرد: دوره مذکور در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود و کشور از این نظر، دارای سه منطقه است. این کارگاه سالی سه مرتبه برگزار می‌شود و امدادگران می‌آموزند که اگر در شرایط سخت و بحرانی، با خرابی تجهیزات مواجه شدند، چگونه این تجهیزات را برای ادامه امدادرسانی تعمیر کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان قابلیت بهره‌گیری دارد، مشروط بر این‌که با برنامه‌ریزی جامع پیش برویم. خوشبختانه جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیروهای با تجربه و زبده‌ای دارد ولی باید برنامه جامعی متناسب با نیاز امروز استان در عرصه سلامت تدوین کنیم.

وی با تاکید بر این‌که جمعیت هلال‌احمر باید به عنوان حوزه معین، در شرایط عادی هم خدمات مطلوبی در حوزه سلامت ارائه دهد، افزود: خوشبختانه جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از فضاهای خوبی بهره‌مند است و در صورت تدوین برنامه جامع در حوزه بهداشت و درمان، از حمایت‌های ستادی بهره‌مند خواهد شد.

علیخانی با اشاره به این‌که تعداد تیم‌های درمان اضطراری در کشور با توجه به میزان آسیب‌پذیری و بروز سوانح متغیر است، تصریح کرد: این تیم‌ها به سرعت وارد منطقه عملیاتی می‌شوند و در زلزله اخیر کرمانشاه حضور بسیار مثمرثمری داشتند. شب عملیات حادثه Incident زلزله کرمانشاه پنج استان و در نهایت 13 استان درگیر شد و یک ماه بعد از وقوع زلزله، همه تیم‌ها به جز تیم‌های توانبخشی منطقه را ترک خواهند کرد.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر کشور یادآور شد: تیم‌های درمانی جمعیت با تیم‌های دانشگاه علوم‌پزشکی تداخلی ندارد و چندین سال است که با یکدیگر همکاری دارند. البته مسئولیت تامین سلامت کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و جمعیت هلال‌احمر نیز با توجه به مسئولیتی که برای پاسخ‌گویی در سوانح ملی و فراملی بر عهده دارد، برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

دوره آموزش تخصصی تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی جمعیت هلال‌احمر به مدت یک هفته به میزبانی استان زنجان در حال اجرا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 336832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟