رئیس کمیسیون بهداشت: طرح تحول سلامت به‌جز تامین منابع پایدار مشکلی ندارد

رکنا سیاسی: علی نوبخت در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان نظام پزشکی کشور گفت: با وجود اساتید ارزشمندی مانند دکتر فاضل و دکتر هاشمی در راس بخش‌های سلامت کشور باید گفت که همدلی و همسویی بهتر از این نمی‌شود و این اراده خداوند است که چنین فرصتی را ایجاد کرده تا به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران بتوانیم سلامتی مردم ایران را بیش از پیش ارتقا دهیم.
وی با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم و اجرای آن با کمک و اراده رئیس جمهور گفت: در حال حاضر به جز تامین منابع پایدار و جبران تاخیر در پرداخت‌ها مشکلی در این حوزه وجود ندارد که آن هم باید از سوی مجلس حل شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب روزنامه گاردین درباره طرح تحول نظام سلامت گفت: خوشبختانه تامین سلامت ملت وجهه اراده دولت یازدهم و دوازدهم قرار گرفته و این در حالی است که کمبود منابع در این حوزه وجود داشت.
نوبخت از اعطای حکم رئیس‌جمهور به دکتر ایرج فاضل به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی در چهار سال آینده خبر داد و گفت: امروز حکم رئیس‌جمهور از سوی وزیر بهداشت به دکتر فاضل داده می‌شود و ایشان از امروز کارشان را در سازمان نظام پزشکی آغاز می‌کنند.
وی با اشاره به اختیارات وسیع سازمان نظام پزشکی گفت: برخی افراد خواستند مشکلاتشان را در کف خیابان حل کنند اما این کار در شأن جامعه پزشکی نبود. این در حالی است که حتی اگر آنها به سازمان صنفی خودشان اعتماد می‌کردند شرایط بهتر می‌شد. من اطمینان می‌دهم هیچ مسئله‌ای وجود ندارد که میان وزارت بهداشت و نظام پزشکی لاینحل باشد چرا که ما یک ید واحد هستیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خطاب به جامعه پزشکی گفت: از آنجایی که شما مامن و پناهگاه مردم هستید، حرمت و قداست جامعه پزشکی را حفظ کنید و به سازمان صنفی خود اعتماد داشته باشید و مسائل‌تان را در همین کانون صنفی حل کنید نه در فضای مجازی.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟