افتتاح 5000 پروژه در دهیاری‌های کشور طی هفته دولت

رکنا اجتماعی: رحمانی فضلی صبح امروز، در جلسه افتتاح پروژه‌ها که از طریق ویدئوکنفرانس در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های افتتاح شده در دهیاری‌ها با اعتبار 500 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: همچنین 1527 پروژه در شهرداری‌ها با اعتبار 4600 میلیارد تومان در هفته دولت در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی نیز 1317 پروژه در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با اعتبار 1500 میلیارد تومان به صورت ویدئوکنفرانس از شهرهای مختلف افتتاح شد.

رحمانی فضلی یادآور شد: این پروژه‌ها تنها به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و با دیگر پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف متفاوت است.

وی همچنین در خصوص تائید حکم شهردار مشهد، عنوان کرد: هنوز درخواست تایید این حکم به وزارت کشور نرسیده است و بعد از رسیدن این حکم با گذراندن مراحل قانونی تایید و یا تایید نشدن آن به اطلاع خواهد رسید.

رحمانی فضلی با بیان اینکه پشتوانه اصلی جمهوری اسلامی مردم هستند، خاطرنشان کرد: مشکلات مردم در هر مرحله‌ای باید حل شود و تکریم ارباب‌رجوع از سیاست‌های اصلی دولت است.

وی ادامه داد: مبنای امنیت، سیاست و اقتدار حکومت در کشور مردم هستند؛ لذا تأمین حداقل شرایط زندگی آن‌ها باید رسیدگی شود. پایه‌های انسجام، وحدت و هماهنگی نیز مردم هستند. کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران به‌رغم وجود اقلیت‌ها و اقوام مختلف از انسجام، وحدت و همدلی بالایی برخوردار است.

وزیر کشور گفت: در مقابل لطف مردم تکلیف داریم و باید موجبات رضایت آن‌ها را فراهم کنیم. دولت نیز به موضوع حل مشکلات اقتصادی و اشتغال توجه خاصی دارد، ولی رفع آن‌ها نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه ایجاد سالانه یک میلیون شغل، نیازمند 775 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، اضافه کرد: تأمین این رقم در قالب بودجه عمومی دولت امکان‌پذیر نیست؛ لذا باید با کمک مردم و بخش خصوصی محقق شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همه مسئولان باید با همدلی و همکاری در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند تا شرمنده مردم، امام و رهبری نشویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 299404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟