ریزگردها در سیستان ٢٥٠ نفر را روانه مراکز درمانی کرد

غلامرضا اربابی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: این افراد با مشکلات تنفسی، قلبی و چشمی به مراکز درمانی شهرستان‌های شمالی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ٨٠ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی اظهار داشت: اعضای ستاد بحران از جمله شرکت‌های آب و برق، نیروهای امدادی هلال احمر و مراکز بهداشتی و درمانی از زمان وقوع توفان تلاش گسترده‌ای را برای به حداقل رساندن خسارات توفان در منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به‌شدت وزش باد و توفان گرد و خاک در منطقه در این مدت هفت هزار و ٥٠٠ عدد ماسک به همراه ٢٢٠ سبد غذایی بین مردم توفان‌زده زهک و هیرمند در شمال استان توزیع شد. به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد همراه با گرد و غبار در نقاط مستعد توفان که از ١٩مرداد در شمال استان آغاز شده بود و تا ٢٢ مرداد تداوم داشت در شدیدترین حالت میزان غلظت ذرات معلق هوا را افزون بر١٤ برابر حد مجاز و پنج برابر حد بحرانی رساند. غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت هزار و ١٢١ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 295035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟