تدوین بسته ارتقای تعامل معاونت علمی با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

مهرشاد جواهردشتی در بازدید از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن سینا در منطقه 15 آموزش و پرورش تهران ضمن اشاره به نقش موثر پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در تقویت خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان، افزود: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با توجه به شناخت و اعتقادی که به نقش پژوهش‌سراها در تاثیرگذاری چرخه نوآوری کشور دارد، بر تقویت تعامل با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تاکید کرده است.

وی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را یک مرکز علمی- پژوهشی مبنا و محلی برای آماده‌سازی و ورود دانش‌آموزان به دنیای پژوهش، ایده‌پردازی و تولید علم و فناوری توصیف کرد و یادآور شد: دانش‌آموزان دور از محدودیت‌ها و کلاس‌بندی‌های آموزشی دانسته‌های آموزشی خود را توسط پژوهش به چالش می‌کشند.

جواهردشتی از تدوین «بسته ارتقای تعامل معاونت با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی» خبر داد و اظهار کرد: برای تدوین این بسته تاکنون جلسات متعددی هم با مدیران پژوهش‌سراها و کارشناسان ستادهای توسعه فناوری معاونت برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات علاوه بر آسیب‌شناسی و شناخت موانع به راهکارهای مناسبی نیز دست یافته‌ایم که در آینده نزدیک نتایج این جلسات در قالب یک بسته پیشنهادی به معاون علمی ارائه خواهد شد.

سرپرست دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت توسعه فناوری معاونت علمی ادامه داد: خوشبختانه سطح تعامل موجود معاونت و مجموعه‌های تابعه آن با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مناسب است و با عزم و اعتقادی که در درون معاونت و پژوهش‌سراها سراغ دارم، امیدوارم با این بسته پیشنهادی شاهد تعاملات بیش از پیش باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 293635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟