اجرای طرح تشکیل پرونده الکترونیکی در پایه نهم/سهم تقاضا در قبولی رشته های پزشکی، بیش از ظرفیت دانشگاه ها است

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: امسال برای اولین بار پرونده تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به شکل الکترونیکی تشکیل شده و در سال آینده برای ثبت نام دانش آموزان پایه ششم، هفتم و هشتم نیز پرونده های الکترونیکی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: بالغ بر 780 هزار نفر فرم هدایت تحصیلی را پر کرده اند که از این تعداد، دانش اموزانی که موفق به کسب نمرات قبولی در خرداد ماه شده اند، می توانند در مدارس ثبت نام کنند و مابقی به بعد از دریافت نمره قبولی در شهریور ماه موکول می شوند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بیش از 99 درصد دانش اموزان موفق به تکمیل پرونده های الکترونیکی خود شده و در این طرح مشارکت کرده اند.

وی اذعان داشت: با تشکیل پرونده های الکترونیکی برای دانش آموزان پایه نهم، امکان دسترسی به اطلاعات شخصی، تحصیلی و کلیه عملکردهای دانش اموز برای مدیر ، معلمان و اولیا فراهم شده است.

شکوهی عنوان کرد: در روستا ها و شهرستان هایی که امکان دسترسی به اینترنت وجود نداشته است، به همت آموزش و پرورش، دانش اموزان به مرکز شهرها انتقال و شرایط برای ثبت نام آنها فراهم شده است.

وی یادآور شد: فرم شماره 6 جهت ارزیابی دانش آموزان نسبت به خود و فرم شماره 7 جهت ارزیابی دانش آموزان در سطح اموزشی و نسبت به هم، طراحی شده است. بنابراین دانش آموزان موظفند به طور دقیق به این فرم ها پاسخ دهند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال آزمون استعداد و توانایی و علاقه دانش آموزان به شکل الکترونیکی برگزار شد تا دانش آموزان در محیط آرام خانه، با زمان کافی و تمرکز بیشتر پاسخ سوالات را وارد کنند.

وی افزود: به دلیل استقبال بیش از حد داوطلبان از رشته های پزشکی و ظرفیت محدود دانشگاه ها، افراد در مسیر رتبه بندی قرار می گیرند و نمرات پایه هفتم ،هشتم و نهم آن ها در رده بندی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

شکوهی خاطر نشان کرد: امسال580 هزار داوطلب در آزمون رشته علوم تجربی شرکت کردند که درصد بالایی از آن ها متقاضی قبولی در رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی هستند. این در حالی است که ظرفیت این رشته ها در دانشگاه های دولتی و غیره تنها 10 هزار نفر است.

وی عنوان کرد: وظیفه هدایت تحصیلی دانش آموزان بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. از خانواده ها تقاضا داریم تنها بر قبولی در برخی رشته های همچون پزشکی تءکید نکنند و اجازه دهند دانش آموزان بر اساس علاقه خود از ظرفیت قبولی در سایر رشته ها نیز استفاده نمایند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 293085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟