حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۴۱۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال‌جاری به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شده‌اند، گفت: طرح «شوق زیارت» یکی از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد است که با هدف اعزام مددجویانی که تا کنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و امام رضا(ع) را نداشته‌اند، با کمک خیران و نیکوکاران اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۲۴۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به مشهد مقدس اعزام شده‌اند‌، بیان کرد: در کنار زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، کارگاه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی برای مددجویان در نظر گرفته شده است تا سطح فکری و فرهنگی آنان ارتقاء یابد.

دشتی با بیان اینکه ۱۷۰ نفر از خانواده‌های تحت حمایت نیز راهی عتبات عالیات شده‌اند، افزود: مددجویان در مدت یک هفته، بارگاه ملکوتی حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف و حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را در کربلای معلی زیارت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه اعزام مددجویان به اماکن مذهبی یکی از فعالیت‌های شاخص حوزه‌ فرهنگی این نهاد است، گفت: اردوهای زیارتی با هدف تقویت و افزایش روز افزون سطح معنوی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری برای مددجویان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا پایان سال‌جاری حدود دو هزار نفر از مددجویان تحت حمایت را در قالب طرح «شوق زیارت» به سفرهای زیارتی اعزام کنیم، اعلام کرد: مشارکت گسترده خیران در این طرح موجب خواهد شد تا بتوانیم تعداد بیشتری از مددجویانی را که در حسرت زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هستند، رهسپار مشهد مقدس کنیم.

دشتی با اشاره به اینکه ۳۲۰ نفر از دانش آموزان تحت حمایت نیز به اردوهای آموزشی و تفریحی اعزام شده‌اند، افزود: در قالب برنامه‌های اوقات فراغت، این دانش آموزان به اردوگاه‌های آموزشی تربیتی شهید مطهری گیلان و شهید رجایی مازندران اعزام شده‌اند تا از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مذهبی، فرهنگی و مهارت آموزی بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری اردوهای دانش آموزی و دانشجویی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در جهت ایجاد نشاط و شادابی در بین مددجویان است، گفت: اردوهای دانش آموزی با هدف رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی، اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی در بین نوجوانان و جوانان تحت حمایت و ترویج سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟