وزیر دفاع: به اهداف مان در پرتاب ماهواره بر سیمرغ رسیدیم

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در خصوص ماهواره بر سیمرغ و دروغ پراکنی مقامات و رسانه های آمریکایی اظهار داشت: پرتاب ماهواره بر سیمرغ موفق بوده و ما به اهداف‌مان رسیدیم ولی انتظار هم نداریم مقامات آمریکایی از موفق بودن این پرتاب چیزی بگویند.

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) با پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ به فضا افتتاح شد.

این گزارش می افزاید:پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) از نظر فناوری مطابق با استانداردهای روز دنیا و به دست متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و قادر است در فاز نهایی کلیه نیازمندی های کشور در مدار LEO را نیز پوشش دهد.

ماهواره بر سیمرغ همچنین قادر است ماهواره هایی تا وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.

وزیر دفاع در حاشیه افتتاح مسجد بقیه‌الله (عج) با تبریک دهه کرامت افزود: با توجه به نیازمندی منطقه به یک مجموعه فرهنگی و دینی این توفیق را پیدا کردیم در خدمت همکاران و مردم منطقه برای نشر شعائر انقلابی ، حسینی و خاندان اهل بیت این مسجد ساخته شود.

وی گفت: حدود دو سال پیش طبق بررسی های انجام شده این منطقه فاقد یک مرکز دینی فرهنگی به ویژه محلی که خدمات مثبت و گسترده‌ای در زمینه ارائه کند بود که بر این مبنا تصمیم احداث یک مسجد و مرکز فرهنگی در این منطقه گرفته شد و تلاش شد تا در ساخت این مجموعه ضمن حفظ سادگی، از ابهت مطبوع ظاهری بهره مند باشد.

سردار دهقان با بیان اینکه تمامی همکاران ما در وزارت دفاع با کمک شخصی در ساخت این مسجد مشارکت کردند و اینطور نبوده است که این مسجد تماما با بودجه وزارت دفاع ساخته شده باشد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارزیابی اش از عملکرد وزارت دفاع در دوره وی گفت: من سعی کردم که طی این 4 سال به وظایفم عمل کنم.

وزیر دفاع درباره اینکه آیا برای دولت آینده با شما مذاکره‌ای صورت گرفته است یا نه گفت: اینگونه مسائل را از رئیس جمهور محترم بپرسید. انشاءالله از داخل بدنه وزارت دفاع فردی برای تصدی این پست انتخاب خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 289220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟