قدردانی وزارت بهداشت از اقدامات بنیاد برکت در حوزه‌ سلامت

در جشنواره‌ عمران سلامت که امروز با حضور رییس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعی از مدیران نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری و خیرین برگزار شد، از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دلیل مشارکت گسترده در اجرای پروژه‌های حوزه‌ی سلامت و بهداشت و درمان، از جمله ساخت و تکمیل بیمارستان در مناطق محروم کشور قدردانی به عمل آمد.

سیدعلی صدرالسادات معاون مدیریت و توسعه‌ی منابع وزارت بهداشت و رییس جشنواره‌ی عمران سلامت در حاشیه‌ی این مراسم، با اشاره به این‌که یکی از نهادهای همکار و همراه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌ی سلامت و توسعه‌ی بهداشت و درمان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با مدیریت دکتر مخبر بوده، گفت: حجم بالای فعالیت‌های ستاد در این حوزه شایسته‌ی قدردانی است.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی سلامت و بهداشت و درمان گفت این بنیاد تاکنون بیش از ۴۱۰۰ میلیارد ریال در زمینه‌ی ساخت و تکمیل ۱۲ بیمارستان با ۲۰۰۰ تخت و ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت ۱۳۰ مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته‌ صدرالسادات، اقدامات بنیاد برکت، در چهار حوزه‌ی ساخت، نوسازی، تکمیل و بهسازی بیمارستان و مراکز بهداشت و درمان در سطح کشور و هم‌چنین ارایه‌ی خدمات سلامت الکترونیک به مردم مناطق محروم و روستایی بوده است.

صدرالسادات با اشاره به تمرکز ویژه‌ی بنیاد برکت در حوزه‌ی سلامت و بهداشت و درمان در مناطق محروم استان‌های مرزی و محروم از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان، از اهتمام این بنیاد برای همکاری و همراهی گسترده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌چنین با اشاره به این‌که تلاش‌های بنیاد برکت در حوزه‌ی سلامت متمایز با سایر ارگان‌های مرتبط است گفت: وجه تمایز بنیاد برکت با بقیه‌ این است که سایرین در حوزه‌ی بهداشت و درمان وظیفه دارند اما بنیاد برکت به دلیل این‌که رسالت خود را محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم تعریف کرده، ماورای وظایف خودش در حوزه‌ سلامت و بهداشت و درمان نیز اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.

لازم به توضیح است که بنیاد برکت، علاوه بر ساخت و تکمیل ۱۲ بیمارستان‌ و ۱۳۰ مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم، ۷۰۰ میلیارد ریال در زمینه‌ی ارایه‌ی خدمات سلامت الکترونیک و طرح برکت خانواده و ۵۷۳۵ میلیارد ریال نیز در زمینه‌ی ارایه‌ی خدمات بیمه‌، حمایتی و مالی مانند بیمه‌ی تکمیل درمان روستایی، تأمین داروی بیماران نیازمند، پوشش ایتام، اعطای وام قرض‌الحسنه و ... سرمایه‌گذاری کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 282645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟