انجام پروژه های محرومیت زدایی توسط سازمان داوطلبان

سیدحمید جمال‌الدینی در نشست خبری صبح امروز گفت: یک‌هزار و 280 پایگاه ثابت، موقت و سیار در زمینه عملیات و خدمات امداد و نجات در نظر گرفته شده و 4 هزار و 538 نفر نیروهای عملیاتی به صورت آماده‌باش هستند و اقدامات لازم را جهت کمک به حادثه‌دیدگان انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود: بیش از 2600 عملیات و خدمات امداد و نجات در طرح تابستانه انجام شده است. این عملیات‌ها نسبت به سال گذشته رشد 22 درصدی داشته است. از ابتدای طرح تابستانه یعنی اول تیرماه تاکنون بیش از 1600حادثه‌دیده مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده و به طورکلی مأموریت‌ ترافیکی 38 درصد رشد داشته است، همچنین عملیات نجات فنی نسبت به مدت مشابه افزایش 44 درصدی داشته که نشانگر شدت حادثه Incident است.

جمال‌الدینی با تاکید بر انجام طرح ساحلی تاکید کرد: طی 49 روز گذشته با همکاری ناجیان غریق 1520 نفر از غرق‌شدگی نجات یافته و به طورکلی 2280 نفر در حوادث Accidents ساحلی مصدوم شده‌اند و از 1975 مأموریت در این زمینه 48 درصد در خارج از محدوده سالم‌سازی و 52 درصد در طرح سالم‌سازی دریا انجام گرفته است.

سخنگوی سازمان هلال احمر ادامه داد: طرح سلامت یار اکنون با همکاری وزارت بهداشت در 20 بیمارستان کشور انجام می گیرد. همچنین پروژه‌های محرومیت‌زدائی در راستای تأمین سلامت، معیشت و تکریم اقشار آسیب‌پذیر از اقداماتی است که توسط سازمان داوطلبان صورت گرفته است.

جمال الدینی به اجرای طرح همای رحمت توسط داوطلبان اشاره کرد و افزدود: 118 هزار و 397 سبد غذایی به ارزش بیش از 105 میلیارد ریال میان نیازمندان توزیع شده و در ماه رمضان نیز 4601 سفره افطاری در مناطق شهری و روستایی برپا شد و به طور کلی بیش از یک میلیون نفر از سبدهای توزیعی سفره‌های افطاری و خدمات سلامت داوطلبان هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟