اولین و مهمترین عنصر یک جامعه رو به ترقی چیست

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در گردهمایی روسای پلیس Police آگاهی فرماندهی انتظامی استان‌های کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در دستگاه قضایی می‌بینیم که اگر کسی که رشته‌اش حقوق است و دوره کارآموزی را طی کرده است، وقتی که می رود پشت میز قضاوت Judgment می‌نشیند صفر کیلومتر است و باید در میدان عمل تجربه کسب کند، حالا همین موضوع در پلیس آگاهی هم مطرح است.

وی ادامه داد: اگر نیروی انتظامی کاری را که باید در چارچوب قوانین انجام دهد، انجام ندهد اولین آسیب آن به خود ما می‌رسد. در این راستا باید مراقبت‌های ویژه‌ای انجام شود تا حقی ناحق نشود. اگر برخورد ما باعث هتک حرمت و از بین رفتن آبرویی شود، بسیار بد است و اگر موازین و مقررات در برخورد با مجرم رعایت نشود، خود ما مسئول هستیم.

وی افزود: انصافا نقش ناجا در ایجاد امنیت نقش ستودنی است و هم خسته نباشید می‌گویم و هم در این زمینه توصیه می‌کنم به چند موضوع اولا اینکه امنیت مقوله بسیار مهمی است و اگر مدعی شویم که اولین و مهمترین عنصر یک جامعه رو به ترقی چیست، باید پاسخ دهیم آن مقوله امنیت است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: در زیر لوای امنیت است که چرخ‌های صنعتی می‌چرخد و پزشک طبابت می‌کند، دانشگاهی درس می‌خواند، محقق و پژوهشگر تحقیق می‌کند و دستگاه‌های اجرایی می توانند به خدمات عمومی خودشان بپردازند و دولت مردان بحث و تصمیم‌گیری کنند و خلاصه همه نیازمند موضوع امنیت هستند و اگر نباشد مشکلات عدیده‌ای رخ می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟