کاهش بیکاری و افزایش تولید نتیجه اجرای پروژه‌ بیابان‌زدایی

فرماندار آران و بیدگل در بازدید از پروژه‌های بیابان‌زدایی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان آران و بیگدل ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴ شهر و ۱۱ روستا دارد و در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان و ۲۲۰ کیلومتری جنوب تهران واقع است.

وی افزود: آران و بیگدل ۶۰۰ هزار هکتار عرصه بیابانی و کویری دارد که ۱۰۶ هزار هکتار کانون فرسایش بادی و ۱۱۰ هزار هکتار نوار ریگ بلند دارد.

فرماندار آران و بیگدل با اشاره به اینکه کاهش بارش و خشکسالی شرایط اقلیمی این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: علی‌رغم این شرایط سخت و اقلیم شکننده به همت سازمان جنگل‌ها در چهاردهه گذشته با اجرای انواع پروژه‌های مقابله با گرد و غبار مثل بذرپاشی، نهال‌کاری و احداث بادشکن در زمینه تثبیت عرصه‌های بیابانی اقدام کرده‌ایم.

معینی‌نژاد افزود: ماحصل زحمات و تلاش‌ها وجود ۱۲۰ هزار هکتار تاغزار است که در برابر انواع بادها و طوفان‌ها منطقه را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات اجرایی در زمینه بیابان‌زدایی در آران و بیدگل در چند شاخص قابل مشاهده است، گفت: با اینکه در برخی نقاط کشور شاهد کوچ اجباری مردم از مناطق شهری و روستایی بر اثر وقوع طوفان‌های گرد و غبار هستیم ولی جمعیت آران و بیدگل افزایش یافته است.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه کاهش نرخ بیکاری در آران و بیدگل یکی از نتایج اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی است،اظهارکرد: نرخ بیکاری در این شهرستان ۴ درصد است و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان اصفهان و کل کشور را داریم همچنین بیش از ۱۰ درصد واحدهای تولیدی اصفهان در این شهرستان مستقر هستند که نشانه اطمینان به سرمایه‌گذاری در آران و بیدگل است.

معینی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان یکی از نتایج اجرای پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی است.

فرماندار آران و بیدگل تاکید کرد: ما آمادگی داریم که تجربیاتچهار۴ دهه گذشته را که توسط مدیران و کارشناسان منابع طبیعی کسب شده به سایر کشورها و مناطق در قالب تبادل تجربیات ارائه دهیم.

 کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار روز گذشته با حضور ۴۳ کشور آغاز شد. امروز۱۳ تیرماه - مصادف با روز دوم اجلاس مقابله با گرد و غبار- تعدادی از نمایندگان و کارشناسان کشورها از طرح‌های مقابله با بیابان‌زدایی شهرستان آران و بیگدل بازدید کردند. این بازدید به منظور آشنایی با اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مهار کانون‌های گرد و غبار انجام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟