تویوتا کامیون هیدروژنی می سازد+عکس

تویوتا یکی از معدود خودروسازانی است که روی تکنولوژی سلول سوختی سرمایه‌گذاری کرده و با رونمایی از پروژه پورتال 2.0 تعهد خود به این موضوع را برجسته‌تر کرده است.

این پروژه که به عنوان قدمی فوق‌العاده در مسیر حرکت به سوی آینده‌ای بدون آلایندگی توصیف شده یک کامیون کلاس 8 هیدروژنی می‌باشد که بر پایه موفقیت‌های پروژه پورتال اولیه معرفی شده در سال پیش بنا شده است.

در پروژه پورتال 2.0 قطعات زیادی از تویوتا میرای استفاده شده است. این کامیون یکی از اولین تراک های سنگین بدون آلایندگی است که توسط یک OEM ساخته می‌شود. محدوده حرکتی این کامیون بیش از 482 کیلومتر است که 161 کیلومتر بیشتر از بُرد کامیون اولیه بوده است. این محدوده حرکتی بیشتر بدون تأثیر منفی روی پرفورمنس حاصل شده بنابراین پروژه پورتال 2.0 دارای قدرت بالاتر از 670 اسب بخار و گشتاور 1794 نیوتون متری می‌باشد.

جدای از شعاع حرکت بهبود یافته، کامیون جدید تویوتا منعطف‌تر از قبل بوده زیرا به کابین خوابی مجهز شده که هم‌اکنون مناسب طی مسافت‌های طولانی‌تر می‌باشد. تویوتا همچنین می‌گوید ترکیب باک سوخت منحصربه‌فردی وجود دارد که باعث افزایش هرچه بیشتر فضای کابین بدون افزایش فاصله بین محوری شده است.

به لطف این تغییرات، تویوتا می‌گوید پروژه پورتال 2.0 ارزش تجاری بیشتری در مقایسه با پروژه اولی دارد. اگرچه برنامه‌های تولیدی این کامیون اعلام نشده اما خودروساز ژاپنی با گفتن اینکه بیش از 16 هزار کامیون تنها در بندرهای لس‌آنجلس کار می‌کنند نیاز به کامیون‌های بدون آلایندگی را برجسته‌تر کرده است. انتظار می‌رود تا سال 2020 این میزان به 32 هزار کامیون افزایش یابد.

معرفی پروژه پورتال 2.0 اندکی پس از انتشار خبری درباره قصد تویوتا برای تولید خودروهای سلول سوختی ارزان‌تر صورت گرفته است. گفته می‌شود نسل بعدی تویوتا میرای در اوایل سال 2020 عرضه خواهد شد و احتمالاً سیستم سلول سوختی قوی‌تر و جمع و جورتری خواهد داشت.

چیز زیادی درباره نسل بعدی میرای نمی‌دانیم اما این خودرو می‌تواند بُردی بین 700 تا 750 کیلومتر داشته باشد. این محدوده حرکتی تا سال 2025 می‌تواند به 1000 کیلومتر برسد.

تویوتا ظاهراً برنامه‌هایی هم برای تولید دیگر خودروهای سلول سوختی از جمله تراک ها و شاسی بلندها دارد. انتظار می‌رود این خودروها حدود سال 2025 عرضه شوند و البته نسخه‌های تجاری سلول سوختی هم تولید شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تعرض مدیر شیطان صفت به عروس جوان فردای ماه عسل

بدون بی حسی نامردها دستم را قطع کردند!+عکس

اولین فیلم از لحظه خودسوزی مرد عینکی در رشت + تصاویر

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! +عکس

تجاوز به زن 81 ساله در حمام+عکس

قتل پدر شیطان صفت توسط 3 دختر /این مرد هر 3 دخترش را آزار می داد

فوری / خودسوزی مردجوان در پمپ بنزین رشت! + تصاویر

هیچ کس حاضر نشد برای آبروی تازه عروس تهرانی سوگند بخورد!

وقتی گنده لات محله عاشق دختر همسایه شد

 تجاوز وحشیانه به یک دختر توسط دوستان نامزدش + عکس

فوتبالیست تهرانی چطور آلت دست شد! / او فقط شهرت می خواست!

حمله خونین دزدان به بازیکن تیم پرسپولیس + عکس و جزئیات

پدر نوجوان رقاص عروسی را برای عروس و داماد زهرمار کرد؟! / در تهران رخ داد

 

کدخبر: 403402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟