مرسدس بنز پیشرفته ترین خودرویی که با خلاقیت عجین شده است

مرسدس بنز نیز همچون پورشه اقدام به انتشار ویدئوهای کوتاه و جذاب با نام “بهترین‌های بنز” کرده است. این ویدئوها معمولاً شامل “سورپرایز کننده ترین و جذاب‌ترین حقایق دنیای مرسدس” می‌باشد. هم‌اکنون مهم‌ترین و برجسته‌ترین داستان‌های ناگفته ستاره سه پر دنیای خودرو را بازگو خواهیم کرد.

پیش از اینکه رایانه ابعاد کوچک‌تری داشته باشند مرسدس خلاقیت را با خود عجین کرده بود. یک سری سیم و کابل قبلاً به مرسدس بنز 300 واگن وصل شده بودند تا فاکتورهای گوناگون را تست کنند و این یک روش برای جمع‌آوری داده بود.

هر خودروسازی خودروهای خود را در شرایط آب و هوایی بسیار بد تست کرده و آن‌ها را در معرض دماهای بسیار پایین و بالا قرار می‌دهد. مرسدس این تست‌ها را در تونل باد ویژه‌ای انجام می‌دهد که بسیار سرد بوده و میزان قابل‌توجهی از یخ را نه تنها در جلوی خودرو قرار می‌دهد بلکه آینه‌های جانبی نیز تحت تأثیر این یخ‌ها قرار می‌گیرند. میزان یخ تولیدی بسیار قابل‌توجه است.

مرسدس همچنین اولین خودروسازی است که از تست‌های تصادف Crash سیستماتیک با استفاده از قدرت راکت به منظور بهبود ایمنی محصولات خود سود برده است.

پیش از وقوع رکود اقتصادی بزرگ در سال 2007 و 2008، خودروسازان بسیار در تلاش بودند تا خودروهای کانسپت را یکی پس از دیگری راهی نمایشگاه‌های خودرویی گوناگون کنند. مرسدس نیز از این قضیه مستثنا نبود. در سال 2005 مرسدس اقدام به معرفی خودروی آئرودینامیکی کرد که از یک نوع ماهی ویژه زرد رنگ الهام گرفته بود. متأسفانه این کانسپت روی مدل‌های تولیدی اثر نگذاشت.

در حالی که کارل بنز نیز نخستین گواهینامه رانندگی در تاریخ را به نام خود ثبت کرده است، صنعت خودرو همچنان با سرعت بسیار زیادی به پیش می‌رود. آرام‌تر کردن زمان و به یاد آوردن گذشته خوب است. بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیک را فراموش کرده‌ایم و تاریخ را از یاد برده‌ایم. این‌طور نیست برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟