روش درست کردن فسنجون با گوشت قلقلی / برای خودت ارزش قائل شو + فیلم
حجم ویدیو: 10.17M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

به گزارش رکنا، همه ما بارها این جمله را شنیده ایم که انسان خوب کسی است که خودش را فدای دیگران می کند. این یک شاتباه در بین خیلی زا افراد است. شما برای هرکس خودت را قربانی کنید به بدترین شکل از همان فرد ضربه خواهید خورد. این یک قانون است که اگر توب رای خودت ارزش قائل نشوی چطور انتظار داری دیگران برایت ارزش قائل شوند؟ شما اگر هر فردی را غیر از خودتان می خواهد مادر باشد، پدر، همسر و حتی فرزندتان بیشتر از خودتان دوست بدارید و برای فردی که بیشتر از خودتان برایتان مهم است بسیار ارزش قائل شوید شک نکنید که به زودی شرایط بسیار تلخی را تجربه خواهید کرد. این درس زندگی را باهم مرور کردیم و حالا برویم سراغ تهیه فسنجون با گوشت قلقلی.

خورش فسنجون با گوشت قلقلی یکی از روش های درست کردن این خورش خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ کرده    300 گرم

گردوی چرخ کرده    300 گرم

رب انار     یک فنجان

رب گوجه فرنگی    یک قاشق غذاخوری

پیاز     یک عدد

شکر    در صورت تمایل

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه خورش فسنجان خوشمزه با گوشت قلقلی ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را رنده می کنیم و آب اضافی آنرا به طور کامل می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز رنده شده را به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را به طور کامل با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در همین حین گردوی چرخ شده را به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس گردو را کمی تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند. پس از اینکه رنگ گردو یک درجه تیره تر شد، ۲ لیوان آب سرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم گردوی چرخ شده با حرارت ملایم بپزد و به خوبی روغن بیندازد. در ادامه رب گوجه فرنگی را با کمی روغن به صورت جداگانه سرخ می کنیم، سپس به همراه رب انار به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کاسه حاوی گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج می کنیم، سپس گوشت چرخ کرده را به قلقلی هایی به اندازه گردو تبدیل می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، قلقلی ها را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی سرخ می کنیم. پس از اینکه تمام قسمت های قلقلی ها به صورت یکدست سرخ شد، آنها را به آرامی به قابلمه خورش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بپزد تا جا بیفتد. پس از گذشت ۱۵ دقیقه طعم خورش را تست می کنیم و در صورت نیاز مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه خود را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم گوشت های قلقلی به طور کامل بپزند و آب خورش کم شود. پس از اینکه خورش به طور کامل جا افتاد، آنرا درون ظرف دلخواه می کشیم و با دانه های اناز تزیین کرده و به همراه برنج سرو می کنیم.

کدخبر: 936477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟