جوجه شکم پر بپزیم؟ + فیلم

به گزارش رکنا، طرز تهیه جوجه شکم پر به شرح زیر است.

مواد لازم برای مرینت کردن جوجه:

پیاز : 2 عدد

کره:30گرم

زعفرون آبشده:به مقدار لازم

آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

سرکه سفید: 1/3لیوان

نمک، فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه جوجه شکم پر

ابتدا سرکه سفید را داخل مقداری آب ریخته و جوجه را نیم ساعت داخلش قرار می دهیم. بعد جوجه را از آب خارج کرده و با دستمال آشپزخانه کامل خشک می کنیم. کره را آب کرده و مقداری زعفران آب شده به آن اضافه کرده و با برس قسمت روی مرغ و زیر پوست و داخل شکمش می کشیم، یک عدد پیاز را حلقه ای خرد کرده و کف ظرف مورد نظر می چینیم، یک عدد پیاز را هم درشت خرد کرده و داخل شکمش قرار می دهیم، نمک و فلفل را هم روی مرغ می زنیم و آبلیمو را اضافه کرده و سلفون می کشیم و از شب قبل یا حداقل 2 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم.

مواد داخل شکم مرغ

پیاز:یک عدد بزرگ

آلو: یک پیاله

انار ترش: یک پیاله(جایگزین زرشک)

گردو: یک پیاله( من آسیاب شده و مقداری خرد شده ریختم)

رب انار ترش و ملس: با هم 3قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه

پیاز را خرد کرده و سرخ می کنیم، نمک، زردچوبه و فلفل را اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطرش آزاد شود،

آلو(من یک مقدار آلو جنگلی ترش ریختم) + انار ترش اضافه کرده و تفت می دهیم، گردو را هم اضافه می کنیم و در آخر رب انار را اضافه کرده و بعد از یک دقیقه از روی حرارت برمی داریم و بعد از اینکه خنک شد، پیازی که داخل شکم مرغ بود را خارج کرده و از مواد آماده شده داخلش ریخته و با نخ و سوزن می دوزیم.

مقدار دیگری روی مرغ زعفران آب شده برس کشیده و رویش فویل می کشیم و داخل فر 200 درجه به مدت یک ساعت قرار می دهیم، بعد از فر خارج کرده و فویل را از آن جدا می کنیم و دوباره روی آن از زعفران برس می کشیم و داخل فر می گذاریم و درجه را روی 180 تنظیم می کنیم و در طول مدت پخت چند بار از آب و روغنی که کف ظرف است هم روی مرغ کشیده تا حسابی خوشرنگ شود.

زمان پخت کاملش بین 2 تا 2/5 ساعت است که بستگی به درجه فر دارد.

بعد از پخت مقداری از آب و روغن که کف ظرف است را برداشته و یک قاشق رب انار به آن اضافه کرده و روی مرغ برس می کشیم، (اینجوری هم خوشرنگ می شود و هم خوش طعم)

اضافه مواد شکم جوجه را با مقداری آب جوجه روی حرارت بگذارید تا آلوها بپزد و سس غلیظ شود.

نوش جان

کدخبر: 908190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟