تهیه نان با خمیر جادویی

به گزارش رکنا، دوستان من این نان ها رابا خمیر جادویی درست کردم؛ فقط مقدار شکرش را سه چهارم لیوان گرفتم . خمیر را 2 ساعت استراحت دادم و بعد چونه گرفتم و پهنش کردم و در روغن سرخ کردم.

 مواد لازم خمیر جادویی

  آرد 3 لیوان

 خمیر مایه 3 قاشق چایخوری

 تخم مرغ یک عدد

 شیر یا آب یک لیوان

 روغن 6 قاشق غذاخوری

 نمک یک قاشق چایخوری

 شکر 4 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

 ۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و یک قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 10 – 5 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).

 ۲- تخم مرغ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.

۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید. .

۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی یک ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.

 ۵- این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است و ماندگاری خوبی دارد و می توانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.

۶- نکته: این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه ،نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی می توانید آن را در روغن سرخ کنید، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است

کدخبر: 893977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟