بیسکویت لیدی فینگر عصرانه خوشمزه + فیلم
حجم ویدیو: 16.45M | مدت زمان ویدیو: 00:06:38

طرز تهیه یک نوع بیسکویت به نام بیسکویت لیدی فینگر را در این فیلم و به روش دیگر در این مطلب یاد خواهید گرفت.

به گزارش رکنا، برنامه تلویزیونی دستپخت، از یک کارشناس آشپزی برای آموزش روش تهیه بیسکویت لیدی فینگر دعوت کرد.

برای تهیه این بیسکویت خوش طعم احتیاج داریم به:

 تخم مرغ 6 عدد، شکر 150 گرم، آرد 150 گرم، خاکه قند به میزان لازم

در ادامه، آموزش مرحله به مرحله لیدی فینگر را مشاهده می‌کنید.

بیسکویت لیدی فینگر مناسب برای کودکان

بیسکویت لیدی فینگر یکی از انواع بیسکویت های پر طرفدار در جهان است که در انواع دسرها مثل تیرامیسو استفاده می شود.

مواد لازم برای 20 بیسکویت لیدی فینگر

آرد قنادی    ۶۰ گرم

شکر    ۶۰ گرم

وانیل    ۱ قاشق چایخوری

تخم مرغ    ۲ عدد

پودر قند    ۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت بیسکویت لیدی فینگر

مرحله اول

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم، سپس سفید را داخل یک کاسه جادار می ریزیم و با همزن برقی به حدی می زنیم که کاملا فرم بگیرد و وقتی کاسه را بر می گردانیم نریزد. حالا ۵۰ گرم از شکر را کم کم به سفیده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

شکر و سفید را باید در حدی بزنیم که زمانی که پره همزن را از مواد می کشیم بیرون حالت سیخی شکلی که روی سفید باقی می ماند خم نشود و با همان فرم باقی بماند. حالا زرده تخم مرغ را به همراه ۱۰ گرم شکر و وانیل داخل یک ظرف جداگانه خوب هم می زنیم.

مرحله سوم

زرده تخم مرغ را باید در حدی بزنیم که کشدار شود، سپس آن را کم کم به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک فولد می کنیم. آرد را دو مرتبه الک می کنیم سپس طی دو مرحله به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

زمان اضافه کردن آرد به وسیله لیسک به صورت دورانی به یک جهت مواد را مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که این مرحله در پخت بیسکویت لیدی فینگر بسیار مهم است و باید مواد را به آرامی مخلوط کنیم تا پف آن نخوابد.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه بیسکویت یکدست شد آن را داخل قیف با ماسوره ساده می ریزیم. فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را چرب می کنیم و کاغذ روغنی هم داخل سینی قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا با مایه بیسکوییت روی کاغذ روغنی خط هایی با طول ۱۰ سانتی متر قیف می زنیم و بین هر دو خط هم حداقل ۳ سانتی متر فاصله می گذاریم تا زمان پف کردن به هم نچسبند. پس از اینکه تمام مایه بیسکویت را قیف زدیم روی خمیرها پودر قند الک می کنیم.

مرحله هفتم

حالا بیسکویت ها را داخل فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بپزند. پس از اینکه بیسکوییت ها پخت درب فر را نیمه باز می کنیم و اجازه می دهیم بیسکویت ها را ۵ دقیقه در این حالت در فر بمانند.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۵ دقیقه سینی فر را خارج می کنیم و بیسکویت ها را بلافاصله از کاغذ روغنی جدا می کنیم. برای نگهداری بیسکویت ها تا یک ماه باید آنها را در فریزر در ظرف درب بسته نگهداری کنیم و بین هر دو بیسکویت یک تکه کوچک کاغذ روغنی قرار دهیم تا به هم نچسبند.

نکات تهیه بیسکویت لیدی فینگر

موارد استفاده

از بیسکویت لیدی فینگر می توانیم در تهیه انواع دسرها استفاده کنیم، البته همانطور که می دانید بیشترین مورد استفاده از این بیسکویت خوشمزه، برای تهیه دسر معروف ایتالیایی یعنی تیرامیسو می باشد.

کدخبر: 755574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟