خوشمزه ترین نان خامه ای شکلاتی را در خانه درست کنید+ دستور پخت

نان خامه ای یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌های تر است. در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه نون خامه ای شکلاتی را به شما آموزش دهیم تا در خانه هم بتوانید این شیرینی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه نان خامه ای شکلاتی

۱‍۱۵ گرم کره

۴۰۰ گرم خامه صبحانه

۱۱۵ گرم آرد نول

۲۷۰ گرم پودر قند

۴ عدد تخم مرغ

۱ قاشق سوپ‌خوری شکر

نصف قاشق چای‌خوری نمک

۲ قاشف سوپ‌خوری پودر کاکائو

یک‌هشتم قاشق چای‌خوری وانیل

ابتدا به اندازه دو پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس شکر و نمک را اضافه کنید. بعد از این که شکر در آب حل شد، کره را اضافه کنید و منتظر بمانید تا کره ذوب شود.

قابلمه را از روی حرارت بردارید. آرد را به قابلمه اضافه کنید. سپس پودر کاکائو و وانیل را هم اضافه کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا پودر کاکائو حل شده و مواد یکرنگ و یکدست شود.

دوباره قابلمه را روی حرارت قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا مایه سفت شود. مایه را داخل یک کاسه بریزید. ۴ عدد تخم مرغ هم داخل کاسه بشکنید و با همزن دور کند هم بزنید. مایه را داخل قیف بریزید سپس مثل ویدئو روی سینی فر فرم دهید. سینی را به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.

در این حین، داخل یک کاسه خامه را با پودر قند به وسیله یک همزن برقی بزنید.

نان‌ها را از فر بیرون بیاورید و به صورت افقی نصف کنید. به وسیله قاشق داخل نان را خامه بریزید. اگر مایل باشید می‌توانید از میوه هم استفاده کنید. نان دیگر را روی خامه قرار دهید. نان خامه‌ای شکلاتی آماده است.

می‌توانید این نون خامه‌ای های خوشمزه را با استفاده از پنیر خامه‌ای شکلاتی لبنه هم درست کرده و نوش جان کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 452468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟