مستمری بهزیستی برای تیر 1400 واریز شد / آخرین رقم مستمری مدجویان بهزیستی

مستمری بهزیستی برای تیر 1400 واریز شد. کانال خبری ناشنوایان و معلولین از واریز مستمری بهزیستی برای تیر 1400 خبر داد. مستمری بهزیستی بر حسب بعد خانوار بین 350 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تومان است که به صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. با وجود افزایش 7 تا 11 برابری مستمری بهزیستی در هشت سال گذشته، هنوز مبلغ مستمری بهزیستی بسیار کمتر از نیاز مددجویان است.

به گزارش رکنا و بنا بر اعلام کانال خبری ناشنوایان و معلولین، مستمری مدد جویان واریز مستمری بهزیستی به به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. این کانال ساعتی پیش به نقل از رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده بود: مستمری تیر ماه بهزیستی ساعت 24 دوشنبه 4 الی سه شنبه 5 مرداد ماه 1400 واریز می شود.

 امسال مستمری مددجویان بهزستی تا 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. اوایل اردیبهشت ماه بود که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش متوسط 70 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داد.

در این بین امروز مدیرکل بهزیستی فارس گفته است: «با ابلاغ نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در راستای بهبود معیشت مردم افزایش ۷۰ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ در اولویت اجرا قرار گرفت. اولویت پرداخت مستمری بهزیستی با مددجویان سرپرست خانوار و افراد با معلولیت شدید و خیلی شدید است و گفته شده با اعمال افزایش 70 درصدی اعمال شده مستمری خانوارهای تک نفره به 350 هزار تومان، خانواده دو نفره 500 هزار تومان، خانواده 4 نفره 900 هزار تومان و خانواده 5 نفره و بیشتر به یک میلیون و 100 هزار تومان خواهد رسید.»

افزایش ۷ تا ۱۱ برابری مستمری بهزیستی نسبت به سال ۹۲

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با این اقدام، مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به هشت سال پیش یعنی سال۱۳۹۲ بین ۷ تا ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است.

قبادی دانا با اشاره به ماده۷۹ قانون برنامه ششم و بیان این مطلب که برابر این ماده متوسط مستمری مددجویان باید ۲۰ درصد حداقل دستمزد باشد، گفت: هرچند طی سال های گذشته مستمری مددجویان افزایش هایی داشته است، ولی میزان مستمری هیچ گاه معادل  ۲۰ درصد حداقل دستمزد نبوده است.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ این امر در راستای سیاست های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی، انجام شد.

رییس سازمان بهزیستی گفت: در هشت سال گذشته حداقل دستمزد ۵ برابر شده است در حالی که مستمری مددجویان بهزیستی طی این مدت بطور میانگین ۸ برابر شده است.

مستمری بهزیستی

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟