وکلامدافعان بی‌دفاع هستند

به گزارش خبرنگار رکنا از آذربایجان‌غربی؛رئیس کانون وکلای استان در نشست خبری  با اصحاب رسانه که به مناسبت روز وکیل‌مدافع برگزار شد گفت:  با توجه به اهمیت رسانه، کانون وکلای آذربایجان‌غربی آمادگی دارد که در تدوین آیین‌نامه مطبوعات کمک کندوی افزود: باید قانون انتخاب وکیل در پرونده‌های قضایی احیاء شود.

در بخش دیگری از این نشست علی علیزاده  خاطر نشان ساخت : جایگاه رسانه در جامعه امروزی غیرقابل انکار است اظهار داشت: باید توسط رسانه، فرهنگ‌سازی در جامعه صورت گیرد چون اگر جامعه، جامعه‌ای حقوقی باشد و مردم از حق و حقوق خود مطلع باشند، در میزان کاهش جرائم تاثیر بسیاری دارد.

علیزاده افزود: باید قانون انتخاب وکیل در پرونده‌های قضایی احیاء شود.

در ادامه نائب رئیس کانون وکلای آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از اینکه کانون وکلا قربانی نداشتن ساز و کار رسانه‌ای است اظهار داشت: بی‌تردید اگر اطلاع‌رسانی به هنگامی انجام می‌شد بسیاری از مشکلات به وجود نمی‌آمد.

زانیار مینایی تصریح کرد: همچنین متاسفانه وضع کنونی کانون‌های وکلا مناسب و مطلوب نیست و تسهیل مجوزهای کسب و کار مشکلات فراوانی برای آنان به وجود آورده است تا جایی که معیار کیفی را از وکالت گرفته و آن را در حد بقالی تنزل داده است.

وی افزود: از سوی دیگر چهره وکالت در نزد عموم مردم خدشه‌دار شده در حالی که نباید با اقدامات منفی، اعتماد عمومی به وکلا را از بین برد.

وی با بیان اینکه وکلا همواره به عنوان مدافعان بی‌دفاع هستند اظهار داشت: بر این اساس رسانه‌ها می‌توانند یاری‌گران نهاد وکالت باشند.

زانیارمینایی نائب رئیس کانون وکلای استان از برگزاری نشست عمومی وکلا با محوریت پاسداشت روز وکیل‌مدافع خبر داد و گفت: این نشست فردا برگزار شده و تمامی مطالبات، خواسته‌ها و انتقادات آنها برای نخستین مرتبه احصاء و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

احد غلامی‌رضایی در ادامه اظهارداشت: کانون وکلا همواره به صورت خودجوش اداره شده و به عنوان یک نهاد مدنی قلمداد می‌شود و همواره در کنار مردم و حاکمیت بوده است.

وی  ادامه داد: باید برای فعال‌سازی کانون وکلا در شمال و جنوب آذربایجان‌غربی نیز اقدام شود تا از تجمع مردم در مرکز استان جلوگیری شود و آنان مجبور به حضور در ارومیه نشوند.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از اینکه نهاد وکالت از هر سو مورد هجمه واقع شده است اظهار داشت: متاسفانه این نهاد تبدیل به محلی برای کسب و کار شده است.

سیدایرج طاهری در ادامه با ابراز تاسف از اینکه قانون تسهیل مجوز کسب و کار بدون کار کارشناسی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون فرد با نمره 6 نیز قبول است و همین خود برای وکالت، فاجعه است چون افرادی که از نظر آگاهی و سواد حقوقی در سطح پایینی قرار دارند وارد عرصه می‌شوند.وی افزود: کانون وکلا هیچ بودجه‌ای را از هیچ سازمان دولتی دریافت نکرده و نهادی خودگردان و ناظر خود است.

 کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 







 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟