واژه ای زیبا درزبان که درعمل به سختی می شود آن را اجرایی کرد!

دادگستری استان  آذربایجان غربی دومین جشنواره " رسانه وعدالت" را برگزار کرده وانتظار می رود با نگاهی ویژه مقالاتی را که به نظر می رسند، جنبه انتقادی دارند؛ نگریسته وازانها استقبال نمایند وشاید این توقع ازاین جهت است که این مکتوبه نسبتا کوتاه کمی تا قسمتی جنبه انتقادی داشته باشد!

رسانه؛ جزیی ازنظام قضایی است واگر بپذیریم که اهالی قلم نقش چشم وگوش جامعه را دارند؛ پس می توانند صدای رسای دستگاه قضا دربیان توانمندی های این نهاد وتلاش مجریان وضابطان این قوه برای تحقق عدالت درجامعه باشند؛ وعدالت می تواند امنیت خاطررا برای مردمان یک جامعه به ارمغان بیاورد!

درجامعه ای که اعتماد افکارعمومی به کارگزاران ونهادهای حکومتی وازجمله دستگاه قضا افرایش یابد؛ راحت تر می توان ازنقش این نهاد درتحقق امنیت وعدالتی که غایت ارزوی انسانهاست؛ سخن گفت!

رسانه می تواند همچون آیینه انعکاس دهنده واقعیت های جامعه باشد وازسویی می تواند توجیه گر وتوجیه کننده اعمال وفعالیت های دستگاه ونهادی باشد که افکارعمومی می شنود اما باور ندارد!

امروز درغبارتبلیغات سوء دشمنان نظام وانقلاب چنان هجمه ای به ارکان نظام وایضا" دستگاه پرتلاش وخدمتگذار دادگسترکشورمان واستان صورت می گیرد که عین بی انصافی ونشات گرفته ازنیات پلید مجریان است ورسانه می تواند با رونمایی ازواقعیت هایی که درسیستم قضایی کشورمان درحال رخ دادن است؛ موجبات اعتماد وهمراهی مردم را با این نهاد فراهم سازد!

امنیت وعدالت دوواژه مقدس وکم نظیری هستند که انتظار می رود درجامعه امان به خوبی تببین شوند چرا که برای تحقق آنها زحمات فراوانی کشیده شده ونظام ودستگاه قضا هزینه های سنگینی را برای آنها متحمل شده اند!

انتقاد کردن وزیرسوال بردن عملکرد دستگاهی مهم همچون دستگاه عدالت وقضا اگرچه نقصان هایی درآن دیده شود؛ امری است راحت وآسان اما امنیت کنونی درجای جای کشورمان ومنطقه ای بسیارحساس همچون آذربایجان غربی مرهون زحمات وایثارگری های جمع زیادی ازمردان وزنان قهرمانی است که برای تحقق اهداف وآرمانهای مقدس این نظام مجاهدت کردند و بی شک نقش بی بدیل رسانه درتبیین این مهم غیرقابل انکار است‌‌‌.

سلام ودرود بی پایان برشهیدان راه پرافتخارامنیت وعدالت.

یادداشت از:کریم معجنی 

کدخبر: 790516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟