شورای حفاظت از اراضی ملی وکارگروه مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز به ریاست فرماندار هشترود برگزار شد

به گزارش رکنا،وی ادامه داد: شهرداری نباید به هیچ وجه اجازه دهد که فرد اقدام به ساخت وساز کند بعدا اگر موردی شد به ماده صد ارجاع دهد .

 

امینیان متذکر شد:ما باید قبل از اینکه فرد اقدام به ساخت وساز غیر مجاز کند شهرداری باید توسط پلیس ساختمان نظارت نماید واگر موردی داشت جلوگیری نماید ونگذارد که کار ساخت وساز به اتمام برسد سپس به ماده ۱۰۰ارجاع دهد تا تخلفات طرف از این طریق اعمال گردد.

 

فرماندار هشترود اظهار نمود: جای خالی پلیس ساختمان در هشترود مشاهده می شود واگر هم تشکیل شده است باید اقدامات انجام یافته توسط این پلیس در جلسات بعدی توسط شهرداری  گزارش شود.

امین امینیان تاکید کرد: هیچ فردی حق ندارد در ساخت وسازها تغییراتی در پروانه ها داشته باشد به عنوان مثال اگر پروانه ساخت وساز فرد مسکونی است نمی تواند خود سرانه به تجاری تبدیل نماید وهمچنین برعکس این کار توسط فرد انجام شود چون این کار تخلف است وشهرداری موظف است با فرد خاطی برخورد جدی نماید.

 

فرماندار هشترود تصریح کرد: شهرداری باید در وضع قانون طوری برخورد می کرد که مردم از طریق قانونی اقدام به ساخت وساز کنند نه اینکه در صدور پروانه های ساخت وساز چنان روشی برداشته شود که فرد هر کاری دلش خواست بکند.باید جلوی هرگونه سواستفاده ها گرفته شود.

 

امینیان اظهار کرد: شهرداری وکلیه کارکنانی که در کار نظارت به ساخت وساز ها هستند  باید طوری عمل نمایند که مردم راحت وبدون هیچگونه دغدغه ومشکلی از طریق قانون اقدام به ساخت وساز نمایند ونگذارند حتی یک تخلف کوچک نیز در ساخت وسازها در سطح شهر صورت گیرد.

 

امینیان در ادامه از اداره منابع طبیعی خواست که کار پلاک گذاری را در اولویت قراردهند ونگذارند که بعضی از افراد سود جو دامنه های سهند را برای خود اتراق کرده واقدام به چرای بی رویه دام خود نمایند چون طبق گزارشات عده ای با سو استفاده در دامنه سهند هر کاری که دلشان میخواهد با زمین  های این دامنه ها انجام می دهندودر این باره اداره منابع طبیعی باید با جدیت وارد شود واز چرای بی رویه دام توسط برخی افراد جدا جلوگیری کنند ونگذارند این افراد هر کاری که خواستند بکنند.چون دامنه سهند به عنوان مخزن اکسیژن برای شهرستان هست واگر در حفظ وصیانت این زمین ها اقدامی صورت نگیرد در آینده با مشکل روبرو خواهیم شد وجبرانش برای مردم شهرستان سخت خواهد بود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟