جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، به ریاست فرماندار هشترود برگزارشد

به گزارش رکنا فرماندار هشترود ادامه داد: مهندسین شهرداری در بازدید از ساختمانها حتما از وسائل نقشه برداری وسیستم های پیشرفته استفاده نمایند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.وکلیه مختصات ساختمانها جهت بررسی از نظر تخلفات احتمالی دقیق باشد.

رئیس کمیته ساخت وساز غیر مجاز درهشترود تصریح کرد:هر گونه ساخت وساز در حریم رودخانه ها ممنوع است وادارات متولی موظف هستند با متخلفین برخورد قانونی نماید.

امینیان تاکید کرد: اداره منابع آب باید در اسرع زمان نسبت به جمع آوری ساخت وساز های غیر مجاز در بستر وحریم رودخانه ها اقدام نماید و کارگاه های ماسه شویی که  در داخل بستر رودخانه اقدام به برداشت مصالح می کنندرا که اکثرا هم بدون مجوزهستند ،

وی خاطر نشان کرد: باید گفت که در جمع آوری این ساخت وسازها غیر مجاز  اداره  متولی متاسفانه  هیچ حرکتی نکرده است که باید در این موارد سریع وارد عمل  شده وجلوی تخلفات را بگیرد.چون بود ونبود چنین کارگاههایی هیچ سودی به پیشرفت منطقه ندارد به جز هدر رفت منابع آبی وخاکی که به ضرر منطقه می باشد.

مشکلات ونواقص کارگروه ها در جلسات حل می شود

امین امینیان در مورد برگزاری جلسات نیز اشاره کرد وگفت: در جلساتی که برگزار می گردد مسئولین هر دستگاه دولتی با اظهار نظر خود باعث می شود در آخر جلسه با جمع بندی نظرات به یک نظر کلی رسیده واین کار باعث شود که اعضای کارگروه ،یا کمیته طبق آن مصوبه عمل نموده ودر پیشرفت امورات  مربوطه به کار گیرند.

همه ادارات باید طبق قانون عمل نمایند

فرماندار هشترود در ادامه به پیروی همه مسئولین ادارات از قانونی که نسبت به موضوع مورد نظر نوشته شده است نیز پرداخت وافزود:همه ما باید در چهار چوب قانون عمل نماییم وبه هیچ عنوان اجازه دهیم که کسی در حوزه کاری اداره ما قانون را دور بزند ،حتما باید جلوی این دور زدن ها وتخلفات را بگیریم.ودر کلیه ساخت وسازها هم به فردی که قصد ساخت وساز دارد حتما باید تاکید کنیم که در ساخت وسازها هرگونه استعلامات که از سوی ادارات متولی صادر می شودباید بدون هیچ عیب وایرادی به اداره صادر کننده ارجاع شود و افرادی که جوابگوی استعلامات هستند هم در کار خود دقیق عمل نمایند واز اغماز وچشم پوشی جدا خودداری کنند.

شهرداری در اجرای پروژه ها گام به گام حرکت نماید

فرماندار هشترود در ادامه جلسه ضمن تقدیر وتشکر از زحمات شهرداری هشترود از وی خواست که در اجرای پروژه ها وطرحها حتما گام به گام حرکت کند وتا پروژه ای که به اتمام نرسیده است طرح دیگری را شروع نکند.

پلیس ساختمان در هشترود ایجاد شود

امین امینیان از شهردار هشترود خواست که به زودی پلیس ساختمان را در آن اداره راه اندازی نماید چون با ایجاد این دایره خیلی از مشکلات ونواقص در ساخت وسازها خود به خود حل خواهد شد.وافرادی که در این دایره فعالیت خواهند کرد می توانند در جلوگیری از هرگونه تخلف ناشی از ساخت وسازها شهرداری را یاری کنند وحتما به زودی پلیس ساختمان را راه اندازی کنند چون منطقه  به پلیس ساختمان نیاز مبرم دارد.

کلیه اراضی ومراتع ومنابع طبیعی باید پلاک گذاری کردد

فرماندار هشترود از اداره منابع طبیعی خواست که کار پلاک گذاری وسند دار کردن اراضی را مد نظر قرار دهد وهرچه سریعتر بقیه اراضی که باقی مانده است را هم در دستور کار خود قرار داده وبا همکاری ادارات متولی نسبت به پلاک گذاری وسند دار کردن گامهای اساسی بردارد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟