جلسه شورای حفاظت ازمنابع آب به ریاست فرماندار هشترود برگزار شد

به گزارش رکنا ،امینیان ادامه داد: نصب کنتور حجمی باید بدون در نظر گرفتن مسائل ومشکلات وتنش های آبی در همه روستاها نصب شود تا با این کار میزان مصرف آب در روستاها بر آورد گردد.و با این روند میزان مصرف آب در تمام روستاها مشخص شود.خصوصا در مصارف کشاورزی و چاه های آبی حتما باید کنتور حجمی نصب شود .چون مجبوریم به کنترل های سیستمی روی بیاوریم.

 

امینیان اضافه کرد:

استفاده‌های مختلف از منابع آبی به طور کلی در سه بخش کشاورزی، صنعت و مصرف شهری و روستایی طبقه بندی شده و بیشترین میزان مصرف در بخش کشاورزی است. با این حال نمی‌توان از مصرف آب شیرین در بخش صنعت یا مصرف شهری و روستایی به سادگی گذشت. زیرا آب شرب در مصرف شهری یا روستایی باید کیفیت بالایی داشته باشد و این یعنی منابع مورد نیاز برای آب شرب بسیار محدودتر است و در واقع مراحل مختلفی را برای آماده شدن جهت استفاده، طی می‌کند. بنابراین می‌توان اهمیت مدیریت مصرف آب شرب خانگی را بسیار زیاد دانست.

فرماندار هشترود خاطر نشان کرد: طرح توسعه کشاورزی ممنوع است اگر هم قرار است که توسعه ای صورت پذیرد   طبق مصوبه باشد.

 

امینیان متذکر شد؛ اگرکسی بخواهد بدون مجوز توسعه کشاورزی انجام دهد غیر قانونی است وباید ادارات مربوطه با این تخلفات برخورد قانونی کنند وجلوی این کاررا بگیرند.

 

فرماندار هشترود در ادامه به برداشت از رودخانه ها نیز اشاره کرد وگفت:طبق قانون ومصوبات هر گونه برداشت شن وماسه وهر گونه محصول دیگر از رودخانه ها ممنوع است وبرداشت از رودخانه ها صرفا فقط برای لایروبی انجام گیرد در غیر این صورت خلاف قانون است وبا متخلفین برخورد شود.

 

نماینده عالی دولت در هشترود خواستار نصب کنتور حجمی درتمان  تعاونی های  آب بران شد وگفت:با این کار می شود  مصرف هر تعاونی را سنجید وطبق کارکردی که کنتور مشخص کرده است باید پول مصرفی آن پرداخت شود.

 

امینیان با اشاره به کم آبی های اخیر نیز پرداخت وگفت:وضعیت کم آبی در کشور به بحران تبدیل شده است واگر پیشگیری در مصرف آب نشود باعث ایجاد تنش های شدیدتر خواهیم بود.

 

فرماندار هشترود در ادامه به تخصیص آب به مرغداری های منطقه پرداخت وگفت:آن دسته از مرغداری ها که قصد افزایش تعداد قطعات خود را دارند ودرخواست افزایش آب  داده اند باید با این گونه تقاضا ها موافقت کرد ودر اسرع وقت آب تخصیص یافته این مرغداری ها را افزایش داد.

 

ظرفیت هایی که باعث پیشرفت منطقه می شود باید ادارات خدمات رسان با آنها  همکاری کنند.

فرماندار هشترود از ادارات متولی خواست که با آن دسته از تولید کنندگان که در جهت پیشرفت منطقه تلاش می کنند حتما همکاری کنند،خصوصا در زمینه تولیدات محصولات آبزی از جمله پرورش ماهیان سرد آبی که آب تخصیص یافته به چنین مجتمع هایی دوباره برگشتشان به رود خانه است وچندان هم آب مصرف نمی کنند ادارات ذیربط  در جهت پیشبرد اهداف چنین طرحهایی حتما با این طرحها  همکاری نمایند .ولی طبق چهار چوب قانونی  ،یعنی از قانون ومصوبات تخطی نکنندو مانع پیشرفت کار صاحبان طرحها نیز نشوند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟