به گزارش رکنا، امین امینیان در جلسه کارگروه پسماند خاطر نشان کرد: حصار کشی نادرست، نبود درب ورودی در زباله گاه، وارد شدن حیوانات ولگرد به زباله گاه، بی پوشش ماندن زباله های ریخته شده در محل زباله گاه و چندین مورد دیگر از این قبیل، موجی از ناراحتی مردم و تخریب محیط زیست را به دنبال داشته است و باید هر چه زودتر وضعیت زباله خانه بهبود یابد.

وی افزود: چندین مورد تذکر به شهرداری در خصوص دفن بهداشتی زباله و ساماندهی زباله گاه، کارگر واقع نشده و عملکرد شهرداری در این خصوص بسیار نا مناسب بوده که باعث تشکیل پرونده تخلفاتی و ارجاع به مراجع قضایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: بی توجهی به محیط زیست می تواند آثار زیانباری داشته باشد چرا که اگر زباله ها به صورت مناسب دفن نشود و شیرآبه های موجود در آن وارد سفره های زیر زمینی شود موجی از امراض مختلف در سطح منطقه فراگیر می شود.

امینیان اضافه کرد: شبکه بهداشت ودرمان نیز باید بر جمع آوری و دفن بهتر زباله های تولیدی توسط بیمارستان ها و مراکز درمانی نظارت بیشتری داشته باشد و جمع آوری اصولی پسماندهای عفونی و غیر عفونی را در دستور کار قرار دهد تا با سایر زباله ها قاطی نشده و منجر به گسترش امراض مختلف نگردد.

وی گفت: جهاد کشاورزی نیز باید پسماندهای خود را به صورت جداگانه تفکیک کند تا سموم حاصل از انواع کود شیمیایی از طریق خاک وارد سفره های زیر زمینی نشود.

وی از بوی بد رودخانه موجود در سطح شهر و محله گنجینه کتاب نیز گلایه کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟