جلسه شورای حفاظت از منابع آب به ریاست فرماندار هشترود برگزار شد

به گزارش رکنا، وی ادامه داد:متولیان امور آب باید در واگذاری آب به فرد باید رصد نمایند که آیا این فرد آب را در چه کاری مصرف می کند واگر دیده شود که در مصرف آب زیاده روی می کند وآن طور که درخواست کرده است استفاده نمی کند باید مجوز آب لغو گردد.

فرماندار هشترود در مورد اهمیت آب در کشاورزی ودامداری نیز گفت: مردم باید بدانند که ذخیره آب در حال کاهش است وبا توجه به کمبود بارندگی ها در سالهای اخیر در تخصیص آب به کشاورزان ودامداران جدیت خاصی از طرف ادارات مرتبط انجام گیرد تا در مصرف این ماده حیاتی زیاده روی نگردد.

نماینده عالی دولت در هشترود تاکید کرد: خشک‌سالی، یک پدیده علمی و دوره‌ای است که در طول تاریخ بوده است، اما مشکل اصلی، ناشی از مصرف بی‌رویه و بیش از استاندارد آب است که بیش از داشته‌هایمان مصرف کرده‌ایم و این رفتار ما موجب افت منابع آب‌های زیرزمینی و ایجاد نگرانی‌های جدی برای تأمین آب در آینده شده است.

فرماندار هشترود در ادامه به وجود چاههای غیر مجاز نیز اشاره نمود وگفت:تداوم استفاده از چاه‌های غیرمجاز و مدیریت نامناسب مصرف در چاه‌های مجاز از سوی کشاورزان می‌تواند وضعیت را بیش از گذشته بغرنج‌تر کند و ضروری است که دستگاه‌های اجرایی اقدام اساسی در این زمینه صورت دهند. وی از مسئولین اداره آب خواست که در مورد انسداد چاه های غیر مجاز وبدون مجوز اقدام کرده ونتیجه را به فرمانداری اعلام نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟