به گزارش رکنا، از آغاز ماه ژوئیه سال جاری میلادی 2018 یعنی از دیروز یکشنبه 10 تیرماه 97 قانونی در سوئد اجرایی می‌شود که بر مبنای آن رابطه جنسی باید با تمایل قطعی و آشکار دو طرف باشد و هرگونه نقض این شرط، تجاوز Rape جنسی به حساب می‌آید.

به نوشته دویچه وله، بر پایه این قانون Law دادگاه‌ها برای محکوم کردن افراد متجاوز Rapist به مدارکی دال بر اعمال خشونت و تهدید نیاز ندارند. برمبنای این قانون رابطه جنسی باید با تمایل کامل دو طرف باشد و نقض این قانون تجاوز جنسی به حساب می‌آید.

در این رابطه اگر افراد با کلام، یا از راه کنایه و اشاره یا روش‌های دیگر موافقت خود را با رابطه جنسی آشکار و به طرف مقابل اعلام نکنند، اقدام آنها تجاوز جنسی به حساب خواهد آمد و مجازات سنگینی خواهد داشت.

قانون تشدید مجازات خشونت‌های جنسی در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) در سوئد تصویب شد. قانون تجاوز خواندن رابطه جنسی بدون موافقت دوطرف نیز در ماه مه سال جاری به تصویب رسید و زمان اجرایی شدن آن اول ژوئیه ۲۰۱۸ تعیین شد.

انواع توافق در رابطه جنسی

دادگاه‌های سوئد که به جرایم جنسی می‌پردازند از این پس باید در نظر بگیرند که آیا رابطه جنسی با موافقت دوطرف بوده یا نه. اما حقوق‌دانان تعیین مرز در این ارتباط را بسیار دشوار می‌دانند.

آنا هانل، یکی از قضاتی که در تصویب این قانون سهیم بوده، براین نظر است که این قانون در ارتباط با زوج‌هایی که آگاهانه و با میل مشترک به هم نزدیک می‌شوند و خواستار رابطه جنسی هستند، هیچ تغییری به وجود نمی‌آورد.

آنا هانل می‌گوید: «حضور فعال بدنی فرد در یک رابطه جنسی، تمایل او را به برقراری چنین رابطه‌ای نشان می‌دهد.»

منتقدان این قانون اما بر این نظرند که از این پس رای قضات دادگاه‌های مربوط به تجاوز جنسی می‌تواند دلخواهانه و بدون مدارک ضروری صادر شود، زیرا پس از وقوع رابطه جنسی مشکل بتوان ثابت کرد که یکی از طرفین در حین رابطه جنسی تمایلی به این کار نداشته است.

سنگین شدن احکام تجاوز جنسی

مجازات تجاوز جنسی در سوئد تا ۶ سال حبس است و در صورتی که قربانی زیر سن قانونی باشد، این مجازات می‌تواند تا ۱۰ سال تعیین شود. برمبنای آمارهای رسمی در سوئد در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) بیش از ۷۰۰۰ مورد تجاوز جنسی گزارش شده است.

این تعداد ۱۰ درصد بیش از موردهای تجاوز جنسی در سال پیش از آن (۲۰۱۶) بوده است. کارشناسان بر این نظرند که علت افزایش موردها به این خاطر است که اکنون شهروندان بیشتری شهامت مطرح کردن مورد خود را در دادگاه‌ها پیدا کرده‌اند.

استفاده از هشتگ #MeToo در شبکه‌های اجتماعی برای نشان دادن آزار و اذیت و تجاوز جنسی به زنان که از آمریکا آغاز شد، در سوئد نیز تاثیر بسیاری گذاشت و ده‌ها هزار نفر از زنان این کشور پیام‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و اعلام کردند که آنها نیز قربانی آزار و اذیت و تجاوز جنسی بوده‌اند.

بیش از ۱۰ هزار زن در سوئد که در میان‌ آنها هنرپیشه‌ها، حقوق‌دانان، پزشکان و موسیقی‌دان‌های بنام کشور هستند، حمایت خود را از زنانی که مورد آزار و اذیت و تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، اعلام کردند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

شوک بزرگ به ابراهیم تاتلیس/ این بار پسرش تهدید به قتل شد

ببینید 11 عضو خانواده هندی را چطور کنارهم دار زده اند! + فیلم 16+

جوان سیاه پوستی که با صابون سفید پوست شد+عکس

فوری / حادثه وحشتناک هواپیمای مسافربری در آسمان ساری

فیلمبردار سینما من را بی هوش کرد و از او حامله شدم! + جزییات هولناک

تجاوزکفتار پیربه نوه ونتیجه اش/ پدربزرگ کثیفم را به طرز فجیعی کشتم!+عکس

نقشه عجیب دانش‌آموز۱۵ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور+عکس

جزییات خودسوزی منافقین به دستور مسعود رجوی + فیلم

وقتی فهمیدم لیلا شوهردارد رفت و آمد را قطع کردم ولی او مدام ارتباط می خواست !

وقتی زن بی لباس در را به روی پیک موتور باز کرد! + عکس

جسد زن باردار با جنین بیرون زده از بدنش در سطل زباله پیدا شد+عکس

زن بی نوا به کما رفته بود که پسر بی حیا به او رحم نکرد! + عکس

نجات معجزه آسای زن اصفهانی در شب تولد امام رضا(ع) / پسر 16 ساله با امام ارتباط گرفت

کدخبر: 394416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟