ترک سیگار حملات قلبی را کاهش می دهد

ترک سیگار از اقدامات بسیار خوب برای سلامت فرد و جامعه است. ترک سیگار در هر زمان می تواند انجام شود. مهم ترین موضوع در ترک سیگار داشتن اراده قوی است.  ترک سیگار می تواند موجب بهبود وضعیت قلب شود. یک متخصص قلب و عروق گفت: ترک سیگار پس از یک سال، احتمال حمله‌های قلبی را به نصف کاهش می‌دهد.

به گزارش رکنا ، یک متخصص قلب و عروق گفت: یک سال پس از ترک سیگار، میزان حمله‌های قلبی احتمالی در فرد به نصف کاهش می‌یابد و پس از 5 سال خطر حمله قلبی در وی با یک فرد غیرسیگاری برابر می‌شود.

ترک سیگار نیازمند فرهنگ‌سازی است

دکتر مریم مهرپویا با تاکید بر لزوم قطع سیگار در بیماران قلبی گفت: استعمال دخانیات در مبتلایان به بیماری‌های قلبی، هر نوع درمان از جمله دارو، بالون زدن یا عمل جراحی را بی‌ثمر خواهد کرد؛ چرا که بواسطه استعمال دخانیات رگ‌های قلب دوباره گرفته می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم قطع مصرف سیگار به منظور پیشگیری از بیماری‌های قلبی ادامه داد: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه قطع مصرف سیگار می‌تواند کمک بسیاری برای بیماران قلبی باشد.

ترک سیگار حملات قلبی را کاهش می دهد

مهرپویا با اشاره به افزایش چاقی، مصرف دخانیات، دیابت و فشار خون ادامه داد: البته فاکتورهای خطر بسیار دیگری نیز در زمینه بیماری‌های قلبی وجود دارد که باید از آنها پیشگیری کرد؛ اما حداقل با پیشگیری از این 4 فاکتور خطر عمده، می‌توان تا حد زیادی حمله‌های قلبی را کاهش داد.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق با تاکید بر لزوم اصلاح روش‌های زندگی در جهت پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی گفت: با تغییر یا حداقل تعدیل شیوه‌های زندگی می‌توان از خطر حمله‌های قلبی به میزان بالایی جلوگیری کرد.

کدخبر: 702978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟