نشانه های سندرم خشکی چشم چیست؟

 اگر سندرم چشم خشک دارید، چشمان شما اشک های کافی تولید نمی کنند و یا نمیتوانید لایه ای طبیعی از اشک را برای پوشیدن چشم خود داشته باشید. به عنوان یک نتیجه، چشم شما نمی تواند گرد و غبار و سایر عوامل تحریک کننده را از بین ببرد. این می تواند به علائم زیر در چشم شما منجر شود:

سوزش

درد

قرمزی

در صورتی که تارهای خفیف و افزایش ناگهانی ناراحتی یا کاهش ناگهانی توانایی دیدن را داشته باشید، به پزشک Doctor خود مراجعه کنید.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

اگر به طور گسترده ای مطالعه کنید، کار بر روی رایانه یا صرف وقت زیاد در محیط خشک، ممکن است چشم شما را تشدید کند، اگر این شرایط را دارید. اگر سندرم چشم خشک دارید، ممکن است چشمهایتان نیز در معرض عفونتهای باکتریایی قرار بگیرند و یا سطح چشم شما ممکن است باعث التهاب شود و باعث بروز قرمزی چشم شود. اگر چه ناراحت کننده است، سندرم خشک چشم تقریبا از، از دست دادن بینایی دائمی جلوگیری می کند.

نشانه های سندرم خشکی چیست؟

شایعترین نشانه های سندرم خشکی چشم عبارتند از سوزش، درد و قرمزی چشم. سایر علائم رایج عبارتند از پریشانی آبریزش یا مخاطی ریز در چشم. شما ممکن است دریابید که چشمان شما خسته تر از آن است که از آنها استفاده می کنید و یا دچار مشکلی در طولانی مدت خواندن یا نشستن در کامپیوتر می شوید. احساس داشتن شن و ماسه در چشم و چشم انداز مبهم رایج است.

علل سندرم خشکی چشم چیست؟

اشک سه لایه دارد. لایه بیرونی چرب، لایه میانی آبدار و لایه مخاطی درونی وجود دارد. اگر غده هایی که عناصر مختلف اشک شما را تولید می کنند، ملتهب می شوند یا به اندازه کافی آب، روغن یا مخاط تولید نمی کنند، می تواند منجر به سندرم خشک چشم شود. هنگامی که روغن از اشک شما گم می شود، آنها به سرعت تبخیر می شوند و چشم شما نمی تواند رطوبت ثابت را حفظ کند.

علل سندرم چشم خشک عبارتند از:

هورمون جایگزین درمان

قرار گرفتن در معرض باد یا هوای خشک، مانند قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن در معرض یک بخاری در طول زمستان

آلرژی

جراحی چشم لیزیک

برخی از داروها، از جمله آنتی هیستامین ها، ضد انعقاد بینی، قرص های ضد بارداری و ضد افسردگی ه

لنزهای دراز مدت

برای ساعت های طولانی در یک کامپیوتر خیره شد

به اندازه کافی چشمک نزدن

چه کسی خطر سندرم خشکی را دارد؟

سندرم خشکی چشم در افراد بالای ۵۰ ساله بیشتر است. برآورد شده است که ۵ میلیون آمریکایی در این گروه سنی با این وضعیت وجود دارد. اکثر آنها زنان هستند، اما این وضعیت در مردان رخ می دهد. زنان مبتلا به باردار، در درمان جایگزینی هورمون و یا در جریان یائسگی بیشتر در معرض خطر هستند. شرایط اساسی زیر همچنین می تواند خطر شما را افزایش دهد:

آلرژی های مزمن

بیماری تیروئید یا سایر شرایطی که چشمها را به جلو هدایت می کند

لوپوس، آرتریت روماتوئید و سایر اختلالات سیستم ایمنی بدن

قرار گرفتن در معرض کراتیت، که از خوابیدن با چشم شما تا حدی باز می شود

کمبود ویتامین A، که بعید است اگر شما غذای کافی دریافت کنید

سندرم خشک شدن چشم چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر چشمان شما خشک شود و ناگهان متوجه شوید که نمیتوانید به خوبی ببینید، به زودی به چشم پزشک مراجعه کنید. پس از تشریح نشانه های شما، شما به احتمال زیاد تست های که مانند اسلیت لامپ، یا biomicroscope، امتحان از اشک خود را بررسی مقدار اشک در چشمان خود را، تحت. برای این آزمایش، پزشک شما از یک رنگ مانند فلوروسن استفاده می کند تا فیلم اشک را بر روی چشم های خود نشان دهد.

تست Schirmer همچنین می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای اندازه گیری چقدر سریع چشم شما اشک. این آزمون میزان تولید اشک شما را با استفاده از یک ورق کاغذی که روی لبه پلک خود قرار دارد، آزمایش می کند. پزشک چشم شما ممکن است شما را به متخصص راهنمایی کند. کدام دکتر شما آنها را به شما ارجاع می دهد بستگی به علت اصلی بیماری شما دارد. به عنوان مثال، اگر شما آلرژی های مزمن دارید، آنها می توانند شما را به یک متخصص آلرژی راهنمایی کنند.

چگونه سندرم خشکی چشم درمان می شود؟

اشک مصنوعی

قطرات چشم که رطوبت چشم شما را افزایش می دهد یکی از رایج ترین درمان ها برای سندرم خشک چشم است. اشک مصنوعی نیز برای برخی افراد خوب کار می کند.

شاخه های لاغر

پزشک چشم شما ممکن است از شاخه ها برای جلوگیری از حفره های زهکشی در گوشه چشم استفاده کند. این روش نسبتا بدون درد و برگشت پذیر است که از دست دادن اشک است. اگر وضعیت شما شدید باشد، شاخه ها ممکن است به عنوان یک راه حل دائمی توصیه شوند.

داروها

داروهایی که معمولا برای سندرم خشک چشم تجویز می شود، ضد التهابی است که به نام سیکلوسپورین (Restasis) شناخته می شود. این دارو باعث افزایش میزان اشک در چشم شما می شود و خطر آسیب دیدن قرنیه را کاهش می دهد. اگر صورت شما در مورد خشکی چشم شدید باشد، ممکن است لازم باشد قرص های چشم کورتیکواسترویید را برای مدت کوتاهی در حین استفاده از دارو استفاده کنید. داروهای جایگزین شامل کولینرژیک هایی مانند pilocarpine هستند. این داروها باعث تحریک تولید اشک می شوند.

اگر داروهای دیگر چشم شما را خشک می کند، پزشک ممکن است تجویزش را عوض کند تا سعی کند یک چشم را از بین ببرد.

تغذیه

شما باید یک رژیم متعادل با پروتئین و ویتامین کافی داشته باشید تا چشم شما سالم باشد. گاهی اوقات توصیه می شود مکمل های اسید چرب ضروری امگا ۳ برای افزایش محتوای روغن چشم. به طور معمول، مردم باید این مکمل ها را حداقل سه ماه به طور منظم مصرف کنند تا بهبود پیدا کنند.

عمل جراحی

اگر سندرم چشم خشک و شدید داشته باشید و با سایر روشهای دیگر درمان نشود، پزشک ممکن است عمل جراحی را توصیه کند. سوراخ های زهکشی در گوشه های داخلی چشم شما ممکن است به طور دائمی متصل شوند تا چشم شما بتواند مقدار کافی اشک ها را حفظ کند.

مراقبت در منزل

اگر تمایل به چشم های خشک دارید، از رطوبت استفاده کنید تا رطوبت را در اتاق افزایش دهید و از هوای خشک جلوگیری کنید. لنز تماسی خود را محدود کنید و وقت خود را در مقابل رایانه یا تلویزیون صرف نکنید.

چشم انداز بلند مدت

سندرم خشک شدن چشم معمولا به طور چشمگیری روی دید شما تاثیر نمی گذارد. شما می توانید بطور قابل توجهی ناراحتی خود را با درمان کاهش دهید. در موارد نادر، عفونت های چشم و زخم ها می توانند اتفاق بیفتند و باید به طور جداگانه درمان شوند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرگ 33 زن و دختر جوان به خاطر جراحی زیبایی پایین تنه + عکس

بلایی که داخل ماشین بر سر نوعروس تهرانی آمد/ حسن به اعدام محکوم شد+عکس

مرگ پسر خرمشهری هنگام شارژ تلفن همراه + عکس

این دختر 18 ساله چادری کیست؟!+ عکس و جزییات هولناک

اعتراف به قتل یکی از قوی ترین مردان ایران + عکس قاتل و مقتول

قتل نوعروس در روز هفتم ماه عسل / داماد اعتراف کثیفی کرد + عکس

گفتگوی تلخ با مادر پسر 12 ساله آبادانی که خودکشی کرد / من گدایی کردم نه تن فروشی + فیلم و عکس

پسر عاشق پیشه پس از ازدواج دختر خاله اش رفتار شیطانی کرد

دیده شدن یک روح در فیلمی که اتفاقی گرفته شد + فیلم

تجاوز به دختر شیرازی در خانه جوان شیطان صفت /  شهلا معلم خصوصی بود + عکس

 شوهرم را خواب کرد و بالای سرم آمد! / نقشه مرد شیطان صفت برای تصاحب زن جوان یک مرد ناشنوا در مشهد

سرانجام نامعلوم سلاطین موادمخدر ایران/ از تمساح خلیج تا حسین پنجک

خواب 4 میلیارد تومانی تبهکاران تهرانی در خانه اعیانی پسر تاجر + عکس

 

کدخبر: 404381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟