نجار: اهدا چادر به زلزله زدگان "سی سخت" بر اساس کد ملی / مردم کمک های خود را به حساب 100 حضرت امام(ره) واریز کنند

زلزله ای به بزرگی 5.6 دهم ریشتر، ساعت 22 و 5 دقیقه و 34 ثانیه، چهارشنبه شب شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. از آن زمان تاکنون مردم منطقه زیر برف و باران و در سرما، آواره هستند و درخواست کمک دارند. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از نحوه امدادرسانی به رکنا گفت.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد آخرین وضعیت مناطق زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: تقریباً دیشب و امروز چادرهایی که مورد نیاز مردم زلزله زده بوده، لکه گیری و توزیع شده است و کارهای امدادی ادامه دارد. اگرچه همانطور که قبلاً هم گفته شد به دلیل آن که آواری نداریم و سقفی فرو نریخته است، زندگی مردم ممکن است یکسری چینی آلات و شیشه های خانه هایشان شکسته باشد اما وسایل خواب و خوراک آن ها آسیب چندانی ندیده است.

پرداخته کمک هزینه به زلزله زدگان سی سخت برای تامین محل اسکان

نجار در مورد وضعیت برودت هوا در مناطق زلزله زده ابراز داشت: وسایل گرمایش به خانوارهایی که نمی توانستند به خانه هایشان بروند، اهدا شده است، اما در کل برای اسکان موقت 20 میلیون تومان در نظر گرفتیم که در اختیار این افراد قرار داده می شود و این عزیزان می توانند در مناطق دیگر به صورت اجاره و یا در خانه های سبستگان سببی و نسبی شان در 3 یا 4 ماه آینده که بازسازی ها قرار است انجام شود، زندگی کنند. این مبلغ نیز فردا در دولت به تصویب خواهد رسید و در اولین فرصت در اختیار خانواده های زلزله زده قرار خواهد گرفت.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص اینکه چه زمانی این مبلغ به دست زلزله زدگان خواهد رسید گفت: پرداخت اعتبارات برای بحث خسارت،  اعتباراتش به سرعت انجام می شود.

نیازمند ساماندهی در اهدا چادر به آسیب دیدگان حوادث هستیم

مردم زلزله زده سی سخت از درخواست چادر برای اسکان خود می گویند . نجار در خصوص چادر رسانی به زلزله زدگان سی سخت گفت : چادر همیشه ،یک مسئله ای است که مورد تقاضای همه مردم در یک منطقه آسیب دیده و اطراف آن است. در هر حادثه ای با معضل توضیح چادر مواجه هستیم ، افرادی مستحق کمک و دریافت چادر هستند و عده ای هم نیاز ندارند ولی به هر دلیلی چادر را درخواست می کنند . به نظر می رسد برای ایجاد نشدن این شرایط به یک برنامه ریزی  سازمانی در خصوص اهدا چادر نیاز داریم تا حق  به حق دار برسد.

اهدا چادر به زلزله زدگان بر اساس کدملی

اسماعیل نجار در مورد اینکه در این شرایط چادر چگونه به همان نیازمندان واقعی در این حادثه خواهد رسید تا مطالبه شان به نتیجه برسد گفت: در خصوص اهدای چادر به زلزله زدگان تصمیم بر این شد که خانه به خانه بررسی شود تا خانواده هایی که چادر گرفتند شناسایی و کدملی شان مشخص شود. بر اساس این برنامه ریزی از این به بعد اهدا چادر به آسیب دیدگان حوادث اینگونه، بر اساس کد ملی خواهد بود تا مدیریت بهتر و مناسب تری صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد اینکه آیا به کمک مردمی برای زلزله زدگان نیاز هست یا خیر و اگر چنین نیازی وجود دارد مردم چگونه کمک های خود را برای این هموطنان ارسال کنند چنین توضیح داد : در حال حاضر در مورد کمک های مردمی  از نظر امکانات زیستی و کمک های امدادی نیاز خاصی نداریم. با این حال اگر مردم می خواهند کمک کنند می توانند در امر بازسازی یاری برسانند و پیشنهاد ما برای این دسته از مردم خیر این است که به حساب 100 حضرت امام به نام کمک به زلزله زدگان سی سخت کمک های خود را واریز کنند.همچنین مردم به حساب هلال احمر نیز می توانند کمک کنند و با توجه به اینکه هدف ما بازسازی مناطق است، می توانند به بنیاد مسکن نیز کمک های خود را ارسال کنند.

نجار در ادامه تاکید کرد: توصیه ما این است که افراد مختلف در خصوص جمع آوری کمک های مردمی به صورت خودجوش اقدام نکنند، زیرا مدیریت این موضوع برای دشوار است و واحدهای خیریه می توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور و یا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمک های خود را واریز کنند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آزاده مختاری

کدخبر: 663281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟